۱۴۶۰ داوطلب سیستان و بلوچستانی در مراکز مشاوره آموزش و پرورش انتخاب رشته کردند

زاهدان (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد در مدت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۷ مرکز و هسته مشاوره آموزش و پرورش سراسر استان توانستند برای هزار و ۴۶۰ دانش آموز و داوطلب کنکور برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشاوره انتخاب رشته ارائه دادند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۶۰ داوطلب سیستان و بلوچستانی در مراکز مشاوره آموزش و پرورش انتخاب رشته کردند

مهدی سرگزی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: این خدمات با پشتیبانی علمی و ساماندهی از طریق معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش انجام گرفت.
وی با بیان اینکه تنوع ادامه تحصیل در دانشگاه گسترده تر از قبل است، افزود: هم اکنون داوطلبان امکان انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، شهریه پرداز، فرهنگیان، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی بصورت آزمون و براساس سوابق تحصیلی را دارند که مشاوران ما بر حسب علاقه داوطلبان را برای قبولی در این دوره ها راهنمایی کردند.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همزمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در چهار حالت کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و براساس سوابق تحصیلی، و همچنین داوطلبان فنی و حرفه ای نیز برای دانش آموزان و داوطلبان انجام شد.
سرگزی خاطرنشان کرد: در این تنوع انتخاب رشته باید بومی‌گزینی و سهمیه‌بندی نیز مد نظر قرار می‌گرفت.
وی تصریح کرد: مهمترین نکته در انتخاب رشته این است که کمک کنیم تا داوطلب علایق و توانایی‌های واقعی تحصیلی و شغلی خود را بیابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار