جزییات جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌وگوی دولت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌وگوی دولت برای بررسی آخرین سیاست‌ها، مسائل و مشکلات ارزی و صادرکنندگان در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جزییات جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌وگوی دولت

به گزارش صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی گفت: این جلسه به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می‌شود و در این نشست وزرای اقتصاد، صمت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور خواهند داشت. در این جلسه طرح پیشنهادی این کمیسیون برای صادرات کشور در شرایط کنونی ارائه خواهد شد.

وی رفع مشکلات و محدودیت‌های صادرکنندگان را در شرایط کنونی از محور اصلی این جلسه ذکر کرد و گفت: بررسی عملکرد شش ماهه نشان می‌دهد، علی رغم کاهش ارزش پول ملی که انتظار افزایش صادرات وجود دارد، وضعیت تراز تجاری حاکی از کاهش غیر قابل قبول صادرات غیر نفتی است.

پورابراهیمی افزود: بخش عمده‌ای از این دلایل وضعیت به سیاست‌های بانک مرکزی مربوط می‌شود. در جلسه روز دوشنبه شورای گفت‌وگو در این زمینه بحث و تبادل نظر خواهد شد و راهکار‌های پیشنهادی ارائه می‌شود. تشکیل گروه صادرکنندگان خوشنام، ایجاد مشوق‌های صادراتی و حذف تعهدات پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان خوشنام در حوزه‌های مختلف صادراتی به ویژه در بخش صادرات محصولات کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌وگو خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در نشست مشترک اخیر این کمیسیون با وزیر صمت، سیاست‌های اخیر این وزارتخانه درخصوص اقدامات سازمان توسعه تجارت و بازرگانی خارجی نشان‌دهنده همسویی این سیاست‌ها با محور‌های پیشنهادی کمیسیون اقتصادی مجلس در گره‌گشایی وضعیت کنونی صادرکنندگان است.

پورابراهیمی اظهار امیدواری کرد: تصمیماتی که در شورای گفت‌وگو اتخاذ خواهد شد، به جهش اساسی تولید در نیمه دوم سال ۹۹ منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار