کرونا در لرستان جان گل‌ها را گرفت

تهران (پانا) - به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ‌ گلخانه‌های تولید گل این استان با شیوع کرونا خسارت مالی زیادی دیدند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در لرستان جان گل‌ها را گرفت

به‌گزارش ایسنا، چنگیز ابراهیمی اظهار کرد: بخش کشاورزی و کسب‌وکارهای مرتبط با آن یکی از حوزه‌های اقتصادی متأثر این از کووید ۱۹ بوده که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با تعطیلی و رکود همراه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشاورزی که از شیوع کرونا آسیب‌دیده است، گلخانه‌ها و به‌خصوص گلخانه‌های تولید گل در لرستان است.

ابراهیمی یادآور شد: کاهش تقاضای محصولات از جمله پیامدهای نامطلوب شیوع این ویروس در بخش کشاورزی بوده که تولیدکننده با از دست دادن بازارهای خود، نهایتاً متحمل هزینه‌هایی شده‌ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ‌یادآور شد: یکی از تولیدکنندگان گل در استان از این بیماری ضرر میلیاردی دیده و بدون اینکه درصدی فروش داشته باشد، ماهانه ۱۶۰ میلیون تومان قسط تسهیلاتی که برای احداث گلخانه گرفته بود را باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حمایت دولت از کشاورزان و تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا در بخش کشاورزی بسیار کم است، تصریح کرد: اینکه دولت به ازای هر نفری که در یک گلخانه مشغول به کار است، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بدهد، رقم بسیار ناچیزی است و جبران این‌همه خسارت را نمی‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از محصولات کشاورزی آسیب‌دیده از کرونا گل‌ شاخه بریده است که با تعطیلی مراسم‌ و دیدوبازدیدها به دلیل بیماری کرونا، تقاضایی برای آن‌ها وجود نداشته و نهایتاً روی دست تولیدکننده‌ها ماندند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف کشور کاهش تقاضای گل و گیاهان فصلی نشایی و شاخه بریده را به همراه داشته که این مهم ضرر و زیان بسیاری را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

ابراهیمی گفت: نبود متقاضی برای تولیدات واحدهای تولیدی گل و گیاه زینتی لرستان علاوه بر ضرر و زیان نبود بازار و کاهش درآمد اقتصادی، هزینه امحاء این محصولات را برای گلخانه داران به همراه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار