معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان :

سازمان دانش آموزی منعطف ترین تشکیلات برای دانش آموز محوری آموزش است

اهواز (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در نشست تبیین سند تحول سازمان دانش آموزی با شعار هر دانش آموز یک نقش اجتماعی تاکید کرد سازمان دانش آموزی منعطف ترین تشکیلات برای دانش آموز محوری آموزش است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی منعطف ترین تشکیلات برای دانش آموز محوری آموزش است

مهدی رفیعی دهکردی در این نشست که با حضور مسئولین سازمان دانش آموزی و معاونین پرورشی مناطق و نواحی استان از طریق ویدئو کنفراس برگزار شد اظهار کرد: همان طور که دموکراسی با مشارکت مردم تعریف می شود تعلیم و تربیت نیز همین طور است و تعلیم و تربیتی به نتیجه خواهد رسید که دانش آموزان در فرایند یادگیری مشارکت داشته باشند.

او در خصوص این موضوع بیان کرد: ضعف سیستم تعلیم و تربیت ما در کشور این است که معلم متکلم وحده است بنابراین می بایست نظام تعلیم و تربیت ما خود را از سیستم معلم محور جدا کند و دانش آموز محوری را در کلاس های درس سرلوحه قرار دهد زیرا طبیعی است که روش اول تعلیم و تربیت نتایج دلخواه ما را حداقل تا یکی دو دهه آینده محقق نخواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سازمان دانش آموزی با روش های به روز خود بهترین و منعطف ترین تشکیلات برای عملیاتی کردن این کار است.

او با اشاره به اینکه وزرای آموزش و پرورش ادوار مختلف و مدیران ارشد سازمانی در تمام استان ها روی این مساله کار می کنند اما هنوز راه طولانی را در پیش داریم، عنوان کرد: برای اجرایی کردن تعلیم و تربیت دانش آموز محوری در دروسی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و یا ادبیات می بایست سرگروه های آموزشی بر این موضوع کار کنند که در این صورت فضای مدارس شاداب می شود و تعلیم و تربیت ما بارور خواهد شد.

سازمان دانش آموزی منعطف ترین تشکیلات برای دانش آموز محور کردن آموزش است

رفیعی دهکردی تاکید کرد که اگر ما به دنبال ایجاد تغییر در رفتار هستیم تعلیم و تربیت باید با مشارکت دانش آموزان صورت گیرد و افزود: تمام مواردی که ما آرزوی رسیدن به آن ها را داریم در سازمان دانش آموزی وجود دارد و این سازمان بهترین و منعطف ترین تشکیلات برای دانش آموز محور کردن آموزش است. تشکیلاتی که روش آن کاملا به روز و خارج از روتین عادی است.

او با اشاره به ضرورت توجه به سازمان دانش آموزی ادامه داد: از مسئولان سازمان دانش آموزی تقاضا می کنم به صورت مستمر این موضوع را در دستور کار شورای آموزش و پرورش و معاونین اداره قرار دهند زیرا اگر این موارد را اصلاح نکنیم به بیراهه می رویم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سازمان دانش آموزی در مجموعه معاونت پرورشی است که در این معاونت همه ید واحدی هستیم، بنابراین استدعا می کنم همکاران ما و سازمان دانش آموزی با نگاه مثبت و تعاملی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

رفیعی دهکردی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت کمک به جامعه در بحث مقابله با کرونا تاکید کرد: باتوجه به پیک جدید کرونا و همزمانی این ویروس با آنفلوآنزا در فصل پاییز یکی از وظایف ما آماده باش و پدافند غیرعامل است بنابراین تقاضا می کنم مدارس تا جایی که می توانند کمپین های فرهنگی مقابله با بیماری کرونا در شبکه های مجازی راه اندازی کنند و از دانش آموزان برای این کار کمک بگیرند.

آموزش و پرورش می بایست به صورت طوفانی به کرونا حمله کند

او با بیان اینکه هر دانش آموز در خانواده خود می تواند سفیر سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: وضعیت خطرناک است و آموزش و پرورش می بایست در شرایط موجود به صورت طوفانی به کرونا حمله کند در غیر این صورت آسیب های بسیاری می بینیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمپین روضه های خانگی افزود: امسال باتوجه به شرایط موجود مراسم راه پیمایی اربعین را برگزار نمی کنیم و مراسم اربعین به صورت روضه های خانگی برگزار می شوند از این جهت خواهشمندم پویش هایی با حفظ شأن و منزلت امام حسین (ع) راه اندازی شوند و مردم از رفتن به مرزها و برگزاری راه پیمایی و تجمع در اطراف موکب ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برحذر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار