رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت:

مسئولان گیلان باید فکری اساسی برای ورود مسافر به استان کنند

رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش آموزان ابتدایی بسیار سخت است

رشت ( پانا) - رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونا ورود مسافر برای تفریح به گیلان پسندیده نیست، عنوان کرد حضور مسافران در گیلان و رشت در این شرایط هم برای خود آنان و مردمان این خطه بسیار خطرآفرین است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان گیلان باید فکری اساسی برای ورود مسافر به استان کنند

به گزارش ایرنا، بهراد ذاکری در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: در ارتباط با ورود مسافر به گیلان و مرکز این استان باید تصمیمی قاطع گرفته شود.

وی با یادآوری روزهای سخت بیماری کرونا در اسفندماه سال گذشته در گیلان و از دست دادن تعداد زیادی از هم استانی هایمان اظهار کرد: عدم تصمیم گیری قاطع در آغاز شیوع کرونا در این استان، این شرایط را تبدیل به بحرانی سخت کرد و اگر اینبار تصمیم قاطع گرفته نشود بسیار خطر آفرین خواهد بود.

این پزشک در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه تنها گفته شود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید، ماسک بزنید کافی نیست مسئولان استان گیلان باید فکری اساسی در ارتباط با مسافران داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی ناقل کرونا بوده و هیچ علامتی ندارند، اظهار کرد: اگر این افراد با مسافرت های خود در وضعیت قرمز کرونایی بدون هیچ علامتی به استان وارد شده و در مدت حضور با جابه جایی و تردد در نقاط مختلف منجر به تشدید شرایط شوند، برای ما فاجعه به بار خواهد آورد.

ریس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت با تاکید بر اینکه باید تصمیم قاطع در داخل استان گرفته شود، اضافه کرد: خودروهای با پلاک غیربومی حتما باید جریمه شوند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از تعدادی مدارس رشت اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی بسیار سخت است و بازبودن مدرسه در این شرایط امری مساله زاست.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمار هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند در حالی در هفته گذشته حدود ۲۸۰ نفر بستری بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار