برگزاری زیارت اربعین متفاوت با سال های قبل در منطقه ۱۷

تهران (پانا)- مراسم گرامیداشت اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش ، همکاران اداری، مدیران مدارس در محوطه باز منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری زیارت اربعین متفاوت با سال های قبل در منطقه ۱۷

در این مراسم مهدی نیکبخت، ضمن تقدیر و تشکر از حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی که زمینه برگزاری مراسمات مذهبی از جمله زیارت اربعین را فراهم کرده‌اند، اشاره کرد: در بحث بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت با هدف متعالی ترویج فرهنگ و مکتب استقامت، فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفت.
نیکبخت گفت: فلسفه شکل‌گیری اربعین و آیین‌های مذهبی به صورت خودکار است و نباید به صورت بخشنامه و پیام‌های اداری انجام وظیفه کرد.
وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) "اگر امام حسین (ع) و یارانش که جان شیرین خود را در کربلا فدا نمی‌کردند این آیین و اربعین ها بعد از آن برگزار نمی‌شد." ممکن بود قیام عاشورا با آن همه پیام و مکتب والا به دست فراموشی سپرده شود. پیرو مکتب حسینی، آیین و دانشگاه بزرگ بشریت، بهترین سرفصل برای یادگیری انسانیت است.
وی در ادامه افزود: همین دانش آموزان که این گونه مداحی و عزاداری سید و سالار شهیدان را اجرا می‌کند، پرورده مکتب حسینی است. باید سعی کنیم پیامهای مکتب عاشورا به جوانانمان به شایستگی منتقل شود. در کارهای تربیتی برنامه ها باید هدفمند و راهبردی پیگیری و اجرا شود و گاهی حتی خارج از حیطه بخشنامه به صورت هیئتی کارهای آیینی را انجام داد.
در این مراسم علی اصغر جعفری نیا، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) شور و نوایی روحانی را با نفس گرم خود در نفوس حاضرین مجلس دمید.
در خاتمه زیارت اربعین در فضای معنوی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار