فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها درباره پیش نویس آئین نامه اجرایی مدارس

تهران (پانا) - آیین نامه اجرایی مدارس از مهم ترین اسناد اداره مدرسه است که تمامی ابعاد و عرصه‌های کاری مدرسه را مورد توجه قرار می‌دهد. شاید در مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، مصوبه ای با این گستردگی موضوعات، کثرت مخاطبان و تاثیرگذاری در فرآیندهای اجرایی مدارس وجود نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها درباره پیش نویس آئین نامه اجرایی مدارس

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این فراخوان آمده است:

«به ضمیمه پیش‌نویس آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس که در کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است، ارائه می‌شود. لطفا به منظور تکمیل، تقویت و رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی این آئین نامه، به سئوالات پیوست پاسخ داده و حداکثر تا تاریخ 10/8/99از طریق پیام رسان سروش: https://sapp.ir/joingroup/MVYRXZnfWC2atjrkU3B9DJc5 و یا از طریق ایمیل:ravabet.sce@medu.ir به این دبیرخانه ارسال نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: 82284227 - 021 تماس بگیرید.

لطفاً پس از مطالعه پیش نویس آئین نامه اجرایی مدارس به سئوالات زیر پاسخ دهید. باتشکر

فصل‌ها و مفاد: آیا عناوین فصل‌ها و مفاد ماده‌های پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی از بسندگی لازم برخوردار است؟

قابلیت اجرا: پیش‌نویس آیین نامه اجرایی تا چه اندازه از قابلیت اجرایی شدن در سطح مدرسه برخوردار است ؟

کفایت اختیارات: آیا اختیارات واگذارشده به ارکان مدرسه در پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی، برای اداره مدرسه کفایت می‌کند؟ درصورت عدم کفایت لازم پیشنهادهای خود را ارائه نمایید.

تاثیر در بهبود کیفیت: آیا اجرای مفاد پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی در عمل، به بهبود کیفیت فضای مدرسه و فعالیت‌های آموزشی تربیتی کمک می‌کند؟

مفاد زائد و بی اثر: مواردی که لازم می‌دانید از آیین‌نامه مذکور حذف شود را به طور مشخص ذکر کنید.

کاستی های احتمالی: مواردی که لازم می‌دانید به آیین‌نامه افزوده شود را به طور مشخص ذکر کنید. به ویژه به خلاء‌های موجود در پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی اشاره نمایید.

حمایت از چرخش های تحولی: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی تا چه اندازه با چرخش‌های تحولی مندرج در سند تحول بنیادین مطابقت دارد؟

انطباق با اسناد تحولی: باتوجه به محتوای اسناد تحولی (مبانی نظری با تاکید بر چرخش‌های تحولی، سند تحول، برنامه زیر نظام‌ها و اهداف دوره‌های تحصیلی) پیشنهادهای کاربردی خود را برای انطباق بیشتر مفاد آیین‌نامه با اسناد مذکور ارائه فرمایید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار