استاندار آذربایجان‌شرقی:

موضع‌گیری امامان‌جمعه در مورد قره باغ منطبق بر سیاست دولت است

تبریز (پانا) _ موضع‌گیری حکیمانه اخیر امامان جمعه محترم منطقه شمال‌غرب درباره مناقشه قره‌باغ بر سیاست خارجی دولت منطبق است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
موضع‌گیری امامان‌جمعه در مورد قره باغ منطبق بر سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ایران از هیچ تلاشی برای میانجیگری و صلح بین باکو و ایروان کوتاهی نمی‌کند، گفت: موضع‌گیری حکیمانه اخیر امامان جمعه محترم منطقه شمال‌غرب درباره مناقشه قره‌باغ بر سیاست خارجی دولت منطبق است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی افزود: در همه دنیا در کنار دیپلماسی رسمی، یک دیپلماسی عمومی نیز وجود دارد؛ مردم ما با جمهوری آذربایجان اشتراکات زیادی در دین، مذهب، تاریخ و فرهنگ دارند که به ندرت در میان دو کشور، چنین قرابت هایی دیده می شود.

به گفته پورمحمدی، نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب نیز افرادی صاحبنظر، از السابقون انقلاب و از گروه های مهم مرجع هستند، لذا بر اساس وظیفه دینی و انسانی خود، موضع گیری بسیار منطقی و حکیمانه ای در این باب داشتند و آزادی سزمین های اشغالی را توسط خود مردم جمهوری آذربایجان، بدون دخالت قدرتهای فرامنطقه ای خواستار شدند و این اقدام را حق مشروع مردم جمهوری آذربایجان دانستند.

وی گفت: دیدیم که این موضع گیری مطابق بر سیاست خارجی کشور نیز بوده و سخنگوی وزارت امور خارجه و دولت نیز همین سخنان را تکرار کردند، اما متاسفانه عدۀ بسیار قلیلی به بیانیه امامان محترم جمعه شمال غرب تاختند و قلب مردم مومن و دوستداران این بزرگواران, بویژه ارادتمندان حضرت آیت الله آل هاشم را جریحه دار کردند، باید همگان همواره حریم این بزرگواران را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار