اصغرزاده: اصلاح‌طلبان باید کماکان صدای بی‌صدایان باشند

اصغرزاده: اصلاح‌طلبان باید صدای بی‌صدایان جامعه چون کارگران، فقرا، زنان، دانشجویان، معلمان و اقلیت‌ها باشند/ اصلاح‌طلبان برای اعتماد‌سازی مجدد و نجات کشور نیازمند بازنگری جدی در استراتژی گذشته خود هستند

تهران (پانا) - پنجمین نشست مشترک شورای مرکزی حزب جوانان ایران اسلامی با دبیران استانی این حزب با حضور ابراهیم اصغرزاده دبیر کل انجمن اسلامی مهندسان ایران و به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اصغرزاده: اصلاح‌طلبان باید کماکان صدای بی‌صدایان باشند

در این نشست ابراهیم اصغرزاده ضمن بررسی شرایط فعلی کشور و تهدید و فرصت‌های پیش رو گفت: عملکرد مسئولان و حوادث و مسائل مختلف پیش آمده در طی چند سال گذشته موجب بروز انباشت مطالبات بحق مردم شده و دست و پنجه نرم کردن ملت با مشکلات و بروز برخی اعتراضات در سطح جامعه، ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر اصلاحات اساسی در کشور را برای حاکمیت پررنگ‌تر کرده است.

عضو شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات، تضعیف نهادهای انتخابی در کشور را عامل اصلی ناامیدی مردم دانست و گفت: تا مادامی که مردم احساس کنند که مشارکت حداکثری آنها در انتخابات تاثیری در روند اصلاحات و احقاق حقوق حقه آن‌ها نداشته و پاسخگوی مطالبات آنها نیست، علاقه‌ای به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از خود نشان نداده و امیدی به بهبود اوضاع نخواهند داشت.

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران، حماسه بزرگ دوم خرداد و پیروزی غیر منتظره سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ را تلنگری جدی و تولدی دوباره برای سیاسیون و مردم دانست و گفت: در شرایطی که هیچ روزنامه مستقل واقعی و حزب سیاسی در کشور وجود نداشت، مردم ایران توانستند با کمترین امکانات و صرفا به امید تغییر و احقاق حقوق خود به شعارهای سید اصلاحات اعتماد کرده و با اتحادی وصف‌ناپذیر در راستای آرمان‌های خود گام بردارند و سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزنند.

وی افزود: نتیجه انتخابات دوم خرداد حامل پیامی بود برای حاکمیت و سیاسیون که تا پیش از آن هیچ شناختی از مطالبات جامعه نداشتند و فکر می‌کردند که استراتژی آنها مورد تایید مردم بوده و آنها از شرایط خود راضی هستند، از این رو ضرورت بازنگری در سیاستگذاری‌ها و اصلاحات را امری ضروری و غیر قابل کتمان دانستند.

اصغرزاده اصلاحات و تغییر اساسی در ساختار را عامل مهمی در جهت حفظ وحدت و ایجاد وفاق ملی دانست و گفت: بحران‌آفرینی و کارشکنی نیروهای قانون‌گریز و پرنفوذ طی سالیان گذشته موجب شده تا مطالبات جامعه به نحو مطلوب پیگیری نشود. در نتیجه مردم با قهر با صندوق‌های رای و کم اهمیت جلوه دادن اثربخشی نهادهای انتخابی پیام انتقادی خود را به حاکمیت مخابره کنند.

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان وظیفه اصلاح‌طلبان برای برون رفت از شرایط حاد فعلی را بسیار خطیر دانست و گفت: اصلاح‌طلبان در شرایط حساس فعلی و در راستای اعتماد‌سازی مجدد و نجات کشور نیازمند بازنگری جدی در استراتژی گذشته خود می‌باشند و باید به مردم ثابت کنند که همچنان در کنار آنها بوده و صدای بی‌صدایان جامعه همچون کارگران، فقرا، زنان، دانشجویان، معلمان و اقلیت‌ها هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان اعتراض و انتقاد نسبت به حاکمیت و اصلاح‌طلبان را حق مسلم مردم دانست و گفت: ما موافق هیچگونه براندازی و ناامنی در کشور نیستیم اما معتقدیم که اعتراض و انتقاد سازنده می‌تواند چراغ راه آینده یک جامعه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار