دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم‌های زیادی در مملکت راه تو را ادامه خواهند داد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم‌های زیادی در مملکت راه تو را ادامه خواهند داد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا احتشام دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان کردستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« بی‌شک شهادت زیباترین کلمه در زندگی هر فرد است

دلم مثل هوای زمستان گرفته و غم‌انگیز است. آری سردار، دلم این روزها عجیب بهانه می‌گیرد امروز دلتنگی‌هایم تفاوت عجیبی با روزهای دیگر داشت امروز هزار بار برای مملکتم بغض کردم و نفس کم آوردم، حاج قاسم تو فرمانده قلب ملتی بودی و ما بیش از دیدن هر وکیل و وزیری تو را دیدیم و از دیدنت خوشحال شدیم. ممنون که اینقدر بزرگ بودی که دلمان به بودنت قرص بود با تو بود که در برابر داعش شجاع شدیم و از فدا شدن حججی‌ها بالیدیم چون تو وعده انتقام دادی، ای برادر به خون غلطیده‌ام، ای دلاور راه شهادت، چقدر جایت این روزها خالیست واین سوز هرگز در دل ما سرد نخواهد شد.

شاید ما هم بتوانیم حاج قاسم دیگری شویم اگر هیچگاه نمی‌توانیم جای خالی تو را پر کنیم، هدف ما و تو یکی بود و آن سربلند کردن ایران و دفاع از ایران بود و تو با بودنت در بیابان‌های گرم سوریه و عراق به سوی هدفت رفتی و ما با پیشرفت در علم وفناوری به سوی هدف‌مان گام خواهیم برداشت.

حاج قاسم های زیادی در مملکت راه تو را ادامه خواهند داد اما هیچکدام جای تو را در دلهای‌مان نخواهد گرفت.

شهادت بزرگترین آرزویت بود و می‌دانم که منتظرش بودی، خوشا به سعادتت و خوشا به حالت برای دل پاکت، کاش ما هم بتوانیم مثل تو باشیم، ای سردار دل‌ها برایمان دعا کن، دعاکن به راه راست هدایت شویم، دعاکن به دشمنان ایران غلبه کنیم و دعاکن بتوانیم از مملکتی که تو جان خودت را در راه آن فدا کردی دفاع کنیم مالک برنمی‌گردد این بار تاریخ این‌گونه رقم خواهد خورد، مالک به خیمه‌های دشمن خواهد رسید و بساط ظالم را برخواهد چید.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار