لزوم تبیین نظامنامه فرهنگی برای دانشجویان در برنامه رسمی دانشگاه‌های کشور

تهران (پانا) - معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بر لزوم تبیین نظامنامه فرهنگی به عنوان برنامه رسمی و الزام آور برای دانشجویان در برنامه رسمی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تبیین نظامنامه فرهنگی برای دانشجویان در برنامه رسمی دانشگاه‌های کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی محمدی در جلسه مشترک مدیران فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با وزارت علوم که با حضور غفاری معاون وزیر برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان طی دوسال گذشته راهبرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را تحقق اسناد بالادستی خصوصا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: نگاه برابر و عدالت محور به همه سلایق و تشکل های قانونی دانشگاه وتمرکز زدایی از فعالیت های فرهنگی در جهت احیای خرده فرهنگ ها در مناطق مختلف کشور همراه با افزایش بعد نظارتی در قالب تشکیل قطب های مدیریت فرهنگی مناطق پنجگانه کشور براساس اصل همجواری، نگاه تعاملی به ظرفیت های سایر دستگاه های مرتبط بیرونی در قالب انعقاد تفاهم نامه های ملی مانند تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد و جمعیت هلال احمر در راستای تحقق اهداف اعتقادی واخلاقی، اقتصادی و حرفه ای و هدف زیستی سند تحول بنیادین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادامه داد: دانشگاه ها باید تکالیف مشخص در برنامه های رسمی خود در حوزه های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برای دانشجویان در قالب نظامنامه فرهنگی پیش بینی و تدوین کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرصت ایجاد شده در فضای مجازی را فرصتی مناسب برای پوشش حداکثری دانشجویان در فعالیت های متنوع فرهنگی و اجتماعی خواند.

وی همچنین لزوم بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات موجود را متناسب با شرایط فعلی ضروری دانست.

در این جلسه که اعضای هیات رئیسه دانشگاه و عسگری مدیرکل فرهنگی وزارت علوم و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه شرکت داشتند حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب در حوزه های تربیتی و پرورشی با توجه به شرایط در دانشگاه فرهنگیان پرداختند.

در پایان جلسه از دو کتاب حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با حضور غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار