معاون وزیر خبر داد

تدوین بسته تحولی توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری؛ به‌زودی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد طرح حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و در کنار سایر دانش‌آموزان یا طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تدوین بسته تحولی توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری؛ به‌زودی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی،سید جواد حسینی در نشست شورای پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه در آموزش و پرورش 24 نوع مدرسه داریم که باید از تعداد این مدارس کاسته شود اظهار کرد: حضور دانش آموزان مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد مدارس ترکیبی آرمان آموزش و پرورش است و طرح تلفیق فراگیر که چند سالی است در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است گامی در جهت کاهش مدارس و ایجاد مدارس ترکیبی است.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی همواره به دنبال ارتقای کیفیت طرح تلفیقی فراگیر است و در همین راستا به زودی سامانه ندای همراه برای تقویت این مدارس آغاز به کار خواهد نمود.

حسینی با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی گفت: یک مدرسه الگویی در هر استان از تمام ابعاد فیزیکی تجهیزاتی، محتوایی، معلمان،دانش آموزان عادی و والدین برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد تا این مدارس بتوانند الگویی برای دیگر مدارس باشند.

معاون وزیر با اشاره به برنامه ها و طرح های در دست اجرای سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر تدوین سه بسته تحولی به زودی بسته تحولی توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری و بسته تحولی آموزش وپرورش خانواده محور نیز تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بررسی افزایش گروه ها و طیف های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ایجاد کارگروه رصد مطالعات ملی و بین المللی در راستای شناسایی و کاربست مطالعات ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار