امانی طهرانی:

ارائه زبان چینی موضوعی مرتبط با مدیریت داخلی است

امانی: انگلیسی زبان خارجی غالب در مدارس کشور است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد آموزش غالب زبان خارجی در مدارس انگلیسی است، چراکه این زبان بیشترین مطالبه از سوی دانش‌آموزان را دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه زبان چینی موضوعی مرتبط با مدیریت داخلی است

به گزارش ایرنا، محمود امانی طهرانی درباره آموزش زبان چینی در مدارس افزود: یک مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش وجود دارد که آموزش تعدادی از زبان‌های خارجی در آن مجاز اعلام شده است که این تعداد می‌تواند با تصویب یک مصوبه دیگر کم یا زیاد شود.

وی افزود: اینکه تمام زبان‌های خارجی مصوب در نظام آموزش رسمی توسط آموزش و پرورش آموزش داده شود، امکان عملیاتی شدن ندارد و باید برای این کار فرمول‌های دیگری ایجاد شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: بطور مثال اگر قرار باشد که کتاب زبان‌های دیگری مانند چینی تولید شود، می‌توان از موسسه‌های توانمند که صلاحیت آنها به رسمیت شناخته شده بهره برد. دانش‌آموزانی که تمایل به یادگیری زبان دیگری دارند، می‌توانند این درس را در سایر موسسات تاییدشده توسط آموزش و پرورش آموزش ببینند، پس از آن نمره ارزشیابی آنها در کارنامه درج شود.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: حتی ممکن است بنای آموزش در یک مکان و مبنای ارزش‌یابی جایی دیگر باشد که مطمئن شوند، آموزش دانش‌آموزان کامل شده است.

بیشترین مطالبه برای یادگیری انگلیسی است

وی تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش زبان خارجی جزو بخش‌های نیمه تجویزی یعنی انتخابی است. در واقع اصل اینکه دانش آموزان باید یک زبان خارجی را یاد بگیرند، اجبار است اما تصمیم گیری درباره اینکه کدام زبان را باید انتخاب کنند در اختیار دانش آموزان است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: تصور بر این است که در سال‌های طولانی آینده، همچنان جریان اصلی زبان خارجی که توسط وزارت‌خانه قابلیت ارائه دارد، همان آموزش زبان خارجی عمومی انگلیسی است چرا که این زبان بیشترین مطالبه را از سوی دانش‌آموزان دارد.

امانی طهرانی یادآور شد: سایر زبان‌های مصوب برای دانش‌آموزانی که تمایل به یادگیری دارند، می‌تواند باز باشد اما شرایط ارائه آموزش به آنها باید اندیشیده شود.

ارائه زبان چینی موضوعی مرتبط با مدیریت داخلی است

وی همچنین درباره پیشنهاد سازمان پژوهش برای تولید کتاب درسی به زبان چینی اظهار کرد: سازمان پژوهش به لحاظ قانونی اجازه تولید کتاب‌ زبان‌های مجاز مصوب در فهرست را دارد؛ چراکه آموزش زبان خارجی انتخابی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: متقاضی یادگیری زبان چینی بسیار کم است؛ از این رو سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می‌تواند کتابی را خود تولید کند یا مهر تایید به تولیدات یک موسسه‌ای بزند اما اینکه وزارت آموزش و پرورش توان فنی ارائه خدمات آموزشی این زبان را داشته باشد یا خیر، یک امر مدیریتی داخلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار