کارشناس سازمان انتقال خون استان تهران:

مردم نگران ابتلا به کرونا در پایگاه های انتقال خون نباشند

پاکدشت (پانا) - کارشناس سازمان انتقال خون استان تهران، با اشاره به این امر که تمامی قوانین بهداشتی در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود، عنوان کرد مردم نگران ابتلا به کرونا در پایگاه های انتقال خون نباشند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مردم نگران ابتلا به کرونا در پایگاه های انتقال خون نباشند

پایگاه سیار انتقال خون استان تهران، از صبح امروز با استقرار در محل ساختمان اداری جمعیت هلال احمر این شهرستان 60 واحد خون، از خیرین نوع دوست شهرستان پاکدشت دریافت کرد.

علی کاظم‌زاده، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور مردم شریف این شهرستان در پایگاه انتقال خون، با وجود گسترش و شیوع بیماری کرونا گفت: پایگاه سیار انتقال خون استان تهران به صورت دوره‌ای، به دعوت جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت به صورت ماهانه در ساختمان اداری این شهرستان حاضر شده و با دریافت خون مردم شریف شهرستان پاکدشت، گامی در جهت تقویت منابع و ذخایر و فرآورده های خونی کشور بر می دارد.

مجتبی رحمانی، کارشناس سازمان انتقال خون استان تهران، در حاشیۀ برگزاری این روند، با اشاره به این که استقبال بسیار خوب مردم شهرستان پاکدشت از اهدای خون در دوره‌های مختلف، موجب خرسندی این مجموعه شده است، گفت: جای بسیار خوشحالی دارد که ما افتخار این را داریم که در خدمت مردم شریف شهرستان پاکدشت باشیم.

او در ادامه، با اذعان به این امر که سازمان انتقال خون استان تهران در فرآیند دریافت و انتقال واحدهای خونی عزیزان، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی این کار را انجام می‌دهد و عزیزانی که برای انتقال خون به این مجموعه مراجعه می‌کنند، تب‌سنجی می‌شوند و پیش از ورود به مجموعه به آن ها ماسک داده می‌شود و در نهایت با مواد ضدعفونی کننده، دست‌های خود را ضدعفونی می‌کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، جای هیچ گونه نگرانی در رابطه با انتقال بیماری کرونا، برای مردم فهیم و عزیزمان وجود ندارد.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به این که نیاز خون در کشور یک نیاز همیشگی است، ادامه داد: بیماران دیالیزی، بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیگر مخاطرات که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، از جمله تصادف و زایمان، یک روند همیشگی است و به همین جهت باید بپذیریم که نیاز به منابع خونی و نیاز دریافت خون همیشگی است.

رحمانی، خون را یکی از مهم‌ترین منابع مورد نیاز بدون جایگزین و مواد مصنوعی دانسته و با تأکید بر این موضوع که به هیچ عنوان شوخی بردار نخواهد بود، اظهار کرد: خون مردمی که به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند، پس از بررسی از نظر سلامت در بیمارستان‌ها و پایگاه‌های امدادی در سطح شهرستان‌ها برای عزیزان خودشان استفاده می‌شود.

او در پایان، ضمن تشکر مجدد از جمعیت هلال احمر پاکدشت که بستر حضور پایگاه انتقال خون استان تهران در شهرستان پاکدشت را آماده می‌کند، تصریح کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که با توجه به رعایت تمامی پروتکل‌های موجود حضور در پایگاه‌های انتقال خون به هیچ عنوان زمینۀ ابتلای آنان به بیماری کرونا را فراهم نخواهد آورد.

خبرنگار: امین کردبچه چنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار