درمان بیماری کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادین؛ موضوع جشنواره پژوهش‌سراهای شهر تهران

اختتامیه مجازی اولین دوره جشنواره پژوهش در حوزه سلول‌های بنیادی پژوهش‌سراها برگزار شد

تهران (پانا) - اختتامیه مجازی اولین دوره جشنواره پژوهش در حوزه سلول های بنیادی پژوهش سراهای شهر تهران با حضور  پانته آ دری،  معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۱۲۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
درمان بیماری کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادین؛ موضوع جشنواره پژوهش‌سراهای شهر تهران

پانته آ دری، معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تشکر ویژه از مسئولین برگزاری این جشنواره در آموزش و پرورش منطقه ۹شهر تهران گفت: حضور پژوهش سراهای دانش آموزی در بحث علوم نوین باعث تبلور آموزش تئوری در مدارس به سطوح بالاتری از درک فهم و تعمیق یادگیری در بین دانش آموزان می شود.
وی ضمن تشکر از زحمات کادر درمانی در این ایام افزود: در این برهه زمانی پنجره جدیدی از علم پزشکی و علم درمان با کمک سلول های بنیادی به روی بشریت باز شده است.افق نوینی در این زمینه در پیش داریم. قطعا زمینه هایی که آموزش و پرورش منطقه ۹ برای معرفی و پژوهش در این زمینه برای دانش آموزان ایجاد می کند، راه گشای مناسبی خواهد بود. از دانش آموزانی که در کنار امور آموزشی در بحث پژوهش فعال هستند، تشکر ویژه دارم و بدانند که این مهم باعث بلوغ و بالندگی فکری شان طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می شود.

در ادامه علی اکبر محسنی نسب، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ شهر تهران ضمن تقدیر ویژه از برگزار کنندگان این جشنواره عنوان کرد: پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر تولید علم استوار است. بنابراین نوع و سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخصه های اصلی پیشرفت محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: پژوهش نوعی کاتالیزور در روند پیشرفت جوامع بشری است.لذا باید به پژوهش و تحقیق و جایگاه پژوهشگران به خصوص در آموزش و پرورش بیش از پیش اهمیت داد. محسنی نسب در ادامه با اشاره به آیه قرآن "نون و القلم و ما یسطرون" گفت: دین اسلام دین پژوهش محور است که این در بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(ره) مشهود است.

در ادامه این مراسم فرهاد لیثی، ریاست پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران از همه مسولین برگزاری و دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری چشم و امید ما به شما دانش آموزان عزیز است که سرشار از انگیزه عشق و شور برای شکوفایی استعدادهای منحصر به فرد خودتان هستید. باید توجه داشت که زمان قابلیت سکون و بازگشت به عقب ندارد و در ابعاد سیاسی اجتماعی اقتصادی و علمی به سرعت پیش میرود و ما باید با همین آهنگ سرعت پیشرفت کنیم. اگر سکون داشته باشیم با شکست مواجه خواهیم شد. در چند ساله اخیر در بحث سلول های بنیادی جهان پیشرفت های گسترده ای داشته که ما تاکنون در این زمینه سرآمد بودیم و زین پس باید بکوشیم که در این راه پیشرفتی بیشترتر از قبل داشته باشیم.

در بخش علمی این مراسم کارگاه مقدماتی آشنایی با سلول های بنیادی توسط زهرا زارع، عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان استان تهران و رئیس هیئت داوران جشنواره برگزار شد و با استقبال گسترده دانش آموزان روبرو شد. همچنین دو نفر از دانش آموزان برگزیده جشنواره، "یگانه مداح" و "مرجان حسن آبی" مقالات خود را ارائه کردند.

در پایان این مراسم روح الله بیدا خویدی، دبیر اجرایی جشنواره طی پیامی به جشنواره که توسط دبیر علمی جشنواره قرائت شد ضمن تشکر از همه افرادی که در برگزاری جشنواره مشارکت داشتند، گفت: ما آمادگی برگزاری جشنواره به صورت کشوری را داریم که این نیازمند حمایت مسئولین بالادستی است.

در ادامه مصطفی پردلی، دبیر علمی این جشنواره ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری جشنواره همراه بودند و قرائت بیانیه پایانی و معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف از آمادگی دبیر خانه علمی این جشنواره برای راه اندازی قطب کشوری علوم زیستی در آموزش و پرورش شهر تهران سخن گفت و راه کارهای ارتقاء آن را شرح داد.

وی همچنین از مسئولین دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی و گروه زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان استان تهران تقدیر کرد و خواهان ادامه همکاری این مجموعه های علمی ارزشمند با دبیر خانه علمی جشنواره شد.

همچنین فاطمه اسد، ریاست گروه های آموزشی منطقه ۹ در قسمت پایانی این مراسم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان برای همکاری های دوجانبه با دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار