حمایت شورای عالی ورزش همگانی کشور از طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - در نشست شورای عالی ورزش همگانی کشور، اعضای این شورا از از طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) وزارت آموزش‌وپرورش حمایت کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حمایت شورای عالی ورزش همگانی کشور از طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در نشست شورای عالی ورزش همگانی کشور پس از ارائه طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در هفته تربیت‌بدنیBMI بیش از ۱۴میلیون دانش‌آموز مورد سنجش قرار خواهد گرفت و بعد از آن مرحله مشاوره و آموزش به خانواده‌ها و مدارس آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که همه دانش‌آموزان در همه استان‌ها از نظر اضافه وزن مورد بررسی قرار خواهند گرفت، ادامه داد: اسفند سال جاری مجددا از دانش‌آموزان تست به عمل آمده و نتایج آن تحلیل می‌شود. تلاش ما این است که حداقل سه درصد اضافه وزن دانش آموزان را کاهش دهیم و عزم‌مان را جزم کرده‌ایم تا نسل آینده را از اضافه وزن نجات دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت همچنین پیشنهاد تشکیل ستاد مرکزی برای انجام پروژه کنترل وزن و چاقی را مطرح کرد و افزود: وزارت ورزش، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش می‌توانند، در کنار هم این طرح را به سرانجام برسانند. ضمن اینکه حتما حضور هوشنمندانه صدا و سیما و رسانه‌های گروهی برای یک فرهنگسازی ملی مورد نیاز است.

در ادامه این نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز با تأکید بر مطلع ساختن جامعه از عوارض چاقی به‌عنوان بسترساز انواع بیماری‌ها، اقدامات صورت گرفته در آموزش‌وپرورش در این راستا را اتفاقی خوب و اثرگذار توصیف کرد.

سلطانی‌فر در ادامه بابیان اینکه جلوگیری از گسترش چاقی در کشور به یک عزم‌ و اراده ملی نیاز دارد، گفت: برای مبارزه با این مهم باید نشست‌های مشترکی به همراه وزرای بهداشت و آموزش‌وپرورش و کارشناسان این وزارتخانه برگزار شود تا بتوانیم به بهترین نحو در کشور در این راستا گام برداریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ابعاد طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، آموزش و فرهنگ‌سازی در تغییر سبک زندگی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: آموزش‌ها باید از کودکی‌ انجام شود.

وی به شرایط کنونی کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: قطعاً برنامه‌ریزی در خصوص عمومی‌سازی ورزش، تغییر سبک زندگی در شرایط کرونا می‌تواند مبارزه با این ویروس را سرعت بخشد.

سلطانی فر بیان کرد: باید این باور‌ عمومی در بین مردم کشور‌ ایجاد شود که تغذیه خود را تغییر دهند و به ورزش همگانی‌ روی بیاورند، ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نهادهای ذی‌ربط گام‌های مؤثری را در این راستا بردارد.

گفتنی است در این جلسه نماینده ورزش نیروهای مسلح، رئیس فدراسیون ورزش همگانی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، معاونان وزیر ورزش و جوانان و مسئول تربیت‌بدنی وزارت کار نیز به ایراد نظرات خود پرداخته از این طرح ملی حمایت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار