جمع‌آوری۱۰۰هزار جلد کتاب در پویش نذر دانایی استان فارس

شیراز(پانا)-به گفته ی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس،پویش نذر دانایی ویژه اهدای کتاب به مدارس محروم از اداره فرهنگی و هنری مجموعه ی آموزش و پرورش فارس شروع شد و مورد استقبال شخصیت های فرهنگی اجتماعی و علمی کشور قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۸۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری۱۰۰هزار جلد کتاب در پویش نذر دانایی استان فارس

جهانبخش بانشی امروز در مراسم نمادین اهدای کتاب و پویش نذر دانایی افزود: همه این عزیزان با تلاش و همت بسیار وافری وارد این عرصه شدند و زمینه جمع اوری ۱۰۰ هزار جلد کتاب را برای دانش‌آموزان نیازمند مناطق کمتر توسعه یافته فارس فراهم کردند.
او در رابطه با جمع‌آوری کتب اظهار کرد: این کتاب ها در موضوعات متنوع تفکیک و دسته بندی شده و انشاالله به زودی به مناطق محروم و نیازمند ارسال خواهد شد.
بانشی با بیان اینکه ۵۹ منطقه آموزش و پرورش در استان فارس وجود دارد که تعداد قابل توجهی از این مناطق محروم روستایی و عشایری هستند ادامه داد: این مناطق به لحاظ کتابخانه‌ای و کتاب دانش آموزی و مدرسه ای شرایطشان طوری است که نیازمند تقویت هستند و این پویش نذر دانایی حرکتی فرهنگی، موثر و بسیار قوی بود که کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: نکته مهمی که قابل توجه همکاران ما در اداره آموزش و پرورش بوده است بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی و تقویت بنیه کتابخوان ها و علم و اندیشه در سراسر استان فارس است.
رئیس اداره فرهنگی هنری،اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه، باتوجه به اینکه از مجموع ۸ هزار مرکز آموزشی در فارس نزدیک به ۴ هزار و صد مرکز آموزشی فاقد کتابخانه است گفت: ما کتابخانه را یک بنیان و زیرساخت برای رشد اطلاعات و شخصیت دانش آموزانمان میدانیم و این پویش نیز به همین سبب پایه گذاری شد که خوشبختانه تا کنون با مشارکت بسیار خوب مردم عزیز و فرهنگ دوستمان خصوصا دانش‌آموزان و جامعه فرهنگی مواجه شده است.
سعید خادمی گفت: کتاب ها در حوزه ها و موضوعات مختلفی جمع‌آوری شده است که بیشتر در موضوع کودکان، روانشناسی، تاریخی، ادبی و هنری است و کماکان هم ما در حال جمع‌آوری کتب هستیم.
او هدف این پویش را توزیع کتب دریافتی در ۲۵۵ کتابخانه مدارس نیازمند عنوان کرد و اضافه کرد: این پایان کار پویش ما نخواهد بود و در طول تمام ماه های سال کانون‌های فرهنگی تربیتی نسبت به دریافت کتاب از خیرین فرهنگی ، فعال خواهند بود.
رئیس اداره فرهنگی هنری،اروها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تا‌کنون ۱۰۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده است افزود: پیش بینی ما بیش از این بود چون در فاز اول هزار و ۴۴۰ جلد و در فاز دوم ۱۴ هزار جلد کتاب را در مناطق توزیع کردیم که پیش بینی ما بر این است که در فاز سوم ۱۴۰ هزار کتاب تا هفته کتاب یعنی ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه جمع‌آوری شود‌.
خادمی با بیان اینکه همه ‌کتاب‌ها رویکرد کودک ندارند و مخاطبان هم فقط کودکان نیستند گفت: از این کتب همکاران فرهنگی نیز میتوانند استفاده کنند.
او ادامه داد: واحدهای مبادله ای ایجاد خواهیم کرد. به این صورت که مدارس کتاب هایی که مورد استقبال دانش‌آموزانش نیست یا به حد کافی مورد مطالعه قرار گرفته است را میآورند و با دیگر کتاب ها مبادله میکنند.
خادمی گفت: طرح های تقویت کننده ای هم برای ترویج کتاب خوانی مد نظر داریم از جمله تولید محتوا هایی که بتواند به دانش‌آموزان قدرت تقویت حافظه بدهد و به مسئله کتاب خوانی آن‌ها را علاقه مند کند که این پروژه هم در دست مطالعه و بررسی و بعضا در دست اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار