بیماران کرونایی، تخت‌های بیمارستانی مهاباد را پر کردند

ارومیه (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم‌اکنون تعداد بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به ۵۰ نفر رسیده و ظرفیت پذیرش در حال تکمیل شدن است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیماران کرونایی، تخت‌های بیمارستانی مهاباد را پر کردند

امیر بهزاد با اشاره به افزایش پنج برابری تعداد بستری شدگان در یک ماه گذشته افزود: از مجموع کل بستری شدگان مربوط به کرونا در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا و ۳۷ بیمار مشکوک بوده، ۱۰ بیمار در بخش آی سی یو بستری شده و یک نفر نیز به دستگاه اکسیژن متصل است.

وی با بیان اینکه توان کادر درمانی بیمارستان تحلیل رفته است، ادامه داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در چند روز آینده تکمیل و امکان خدمات به سایر افراد مهیا نخواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۴۲ نفر از اعضای کارکنان درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

بهزاد با بیان اینکه وضعیت این شهرستان در این بیماری هم‌اکنون در حالت هشدار قرار دارد، بیان کرد: همه کادر درمانی مبتلا به کرونا در مهاباد بهبود یافته و تاکنون این بیماری در هیچ یک از این افراد منجر به فوت نشده است.

وی از احتمال وقوع موج بعدی شیوع بیماری کرونا در ماه‌های مهر و آبان خبر داد و گفت: همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در اوایل پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد که نیاز است از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در ماه گذشته شیب نمودار ابتلا به کرونا در این شهرستان و آذربایجان‌غربی صعودی بوده و آمار افراد بستری در بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار