۴۵۹۳۱ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان (پانا)- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از انجام 45 هزار و 931 تست آزمایشگاه های تشخیصی کووید-19 در 3 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۵۹۳۱ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری علی آباد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان علاوه بر انجام 30 هزار تست تشخیص قطعی کووید-19، به عنوان قطب تشخیص بیماری آنفولانزا در جنوب شرق کشور نیز فعال است.

وی افزود: این آزمایشگاه منطقه ای در زاهدان وظیفه انجام آزمایشات سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و خراسان جنوبی را بر عهده دارد.

به گفته میری علی آباد باتوجه به شروع فصل پاییز و شیوع بیماریهای تنفسی آمادگی لازم برای انجام 5 هزار آزمایش آنفلوآنزا جهت شناسایی گونه های مختلف این ویروس در آزمایشگاه منطقه ای زاهدان وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون 6 آزمایشگاه تشخیص کووید-19 در بخش دولتی و 3 آزمایشگاه در بخش خصوصی در سراسر استان راه اندازی شده و در مجموع تاکنون 45 هزار و 931 تست آزمایشگاه های تشخیصی کووید-19 در 3 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر انجام شده است که 30 هزار مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده است.

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این خصوص گفت: به زودی یک آزمایشگاه دیگر هم در بخش خصوصی در زمینه تشخیص کووید -19 فعالیت خود را آغاز می کند و بدین ترتیب مجموع آزمایشگاه های خصوصی در استان که قابلیت انجام این تست را به روش سلولی و مولکولی دارند به 4 آزمایشگاه خواهد رسید.

علیرضا سلیمی نیز، انجام 30 هزار تست مولکولی تشخیص کووید-19 از ابتدای بحران در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را یک اقدام جهادی و ارزشمند در شناسائی و تشخیص به موقع بیماری عنوان کرد و گفـت: انجام هر تست اختصاصی در بخش دولتی بیش از 230 هزار تومان هزینه دارد و همچنین هزینه انجام هر تست در بخش خصوصی نیز 480 هزار تومان است در حالی که در سایر استان ها این هزینه 600 هزار تومان دریافت می شود.

وی با بیان اینکه اقلام آزمایشگاهی مورد نیاز 15 هزار تست کووید-19 دیگر در حال حاضر تامین شده است، تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است که با رعایت این دستورالعمل ها از ابتلای به آنفولانزا نیز می توان پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار