اختصاص 5 درصد سهم دولت به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

تهران (پانا) - مبلغ 80 میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم تیرماه تا اول مرداد 1399 به افتخار بازنشستگی نائل آمده و یا با صندوق تسویه حساب کرده‌اند، به حساب آنها واریز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 5 درصد سهم دولت به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، مبلغ مذکور شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است که به حساب 1118 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شده است.

این رقم تمام دریافتی فرهنگیان مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور 1399 پس از تقسیم سود در بین اعضا، به حساب آنها واریز می‌شود. این اعضا همچنین مطالبات سهم دولت تا پایان شهریور 1397 را دریافت کرده‌اند و در صورت احیای هر بخشی از سهم دولت، مبالغ مذکور به حساب آنان واریز خواهد شد.

برخورداری معلمان عضو از سهم دولت تا سقف پنج درصد و بهره‌مندی بازنشستگان از سودآوری‌های آینده

پس از تصویب سهم دولت در برنامه ششم توسعه (ماده ٨٥) و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای بهره‌مندی اعضای موسسه از سهم کامل دولت، برای نخســتین بار امکان بهره‌مندی از این سهم تا ســقف پنج درصد فراهم شده‌ و فرهنگیان عزیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. لازم به ذکر است تاکنون نیمی از فرهنگیان نسبت به افزایش سهم عضو تا سقف 5 درصد اقدام کرده‌اند و این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد.

در همین حال اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی، می‌توانند به عضویت خود در موسسه ادامه داده و از سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان، به ویژه در حوزه پتروشیمی بهره‌مند شوند. با توجه به مالکیت صندوق ذخیره فرهنگیان در سه پتروشیمی فعال کشور و همچنین بهره‌برداری از چهار پتروشیمی دیگر تا پنج سال آینده، هر سال هزار میلیارد تومان به سودآوری موسسه اضافه می‌شود. به عنوان اولین گام سود سال مالی 1399 حدود 3 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بنابراین فرهنگیان بازنشسته با ادامه عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، علاوه بر بهره‌مندی از سودهای سرشار اقتصادی در حوزه پتروشیمی، از سودآوری سایر شرکت‌های موسسه نیز برخودار شده و میزان دریافتی آنها در سال‌های آتی به چندین برابر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار