انتشار 2 مجموعه کتاب احکام ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با اعضای هیات مدیره موسسه خیریه توانبخشی و فرهنگی آوای علم و ایمان مهرورزان از مراحل پایانی چاپ دو مجموعه کتاب احکام دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار 2 مجموعه کتاب احکام ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: در آموزش و پرورش استثنایی کارگروهی برای تولید محتوای الکترونیکی در حوزه پرورشی تشکیل شده است و تاکنون محتواهای پرورشی زیادی ویژه طیف های مختلف دانش آموزان استثنایی تهیه و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی با بیان اینکه حکمرانی خوب از طریق سازماندهی مشارکت مردم محقق خواهد شد، اظهار کرد: امروزه برای حکمرانی خوب جهت گیری باید به سمت کوچک سازی دولت ها و بزرگ شدن مردم برود و بزرگ شدن مردم از طریق تشکیلات دادن به آنها میسر است. خدمات دولت ها باید به مردم واگذار شود و هر چه سازمان های مردم نهاد بیشتر و بزرگتر شوند و امور به آنها واگذار شود، توسعه به مبنای واقعی محقق خواهد شد.

معاون وزیر با تقدیر از فعالیت های تشکل های مردمی فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی افزود: کار تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزنده است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای اسفاده از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد بسته تحولی توسعه مشارکت ها را تدوین و اجرایی کرده است.

حسینی با تقدیر از موسسه خیریه توانبخشی و فرهنگی آوای علم و ایمان مهرورزان که چند کتاب و یک نرم افزار در حوزه دانش آموزان ناشنوا تولید کرده است، گفت: 16 هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم که بخش زیادی از این دانش آموزان، استعدادهای ویژه ای نیز دارند و برای این قشر از دانش آموزان باید محتوای آموزشی مناسب تولید شود. یکی از برنامه های بسته تحولی مدرسه انطباقی، نهضت زبان اشاره است که در سال جاری آموزش زبان اشاره به 4 هزار نفر از معلمان، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صد مدرسه صد دبیرخانه اظهار کرد: در قالب این طرح علاوه بر ایجاد دبیرخانه همکاری مشترک دستگاه های اجرایی در مدارس ، برخی از مدارس می توانند پایگاه مشترک فعالیت سمن های فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی شوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار