معاون دانشگاه فرهنگیان بوشهر:

پژوهش راهبرد اصلی دانشگاه های امروز است

بوشهر(پانا)_ معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت پژوهش راهبرد اصلی دانشگاه های امروز است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش راهبرد اصلی دانشگاه های امروز است

عبدالرضا عربزاده با بیان این مطلب در نخستین نشست شورای پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: امروزه کشورها توجه جدی به امر پژوهش در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه آموزش عالی دارند؛ چرا که بنیاد توسعه جوامع از این رهگذر ممکن می شود.
معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در دانشگاه فرهنگیان نیز به مانند سایر دانشگاه های کشور پژوهش دارای اهمیت راهبردی است و از این رو در سازمان مرکزی معاونتی به نام معاونت پژوهش و فناوری وجود دارد که کلیه امور حوزه پژوهش را در این دانشگاه راهبری می کند.
عربزاده در ادامه با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز مقوله پژوهش دارای اهمیت فراوان است، بیان کرد : تشکیل نشست های متوالی برای پایش وضعیت پژوهش و راهکارهای ارتقای پژوهش در دانشگاه از سال ها قبل در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: کارنامه اساتید دانشگاه ما در حوزه پژوهش بسیار درخشان است و پژوهشگران برتر استان معمولا از اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هستند و چندی قبل نیز آثار سه تن از اساتید دانشگاه در نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر برگزیده شد.
عربزاده با تقدیر از فعالیت های اعضای شورای پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: نیاز است تا تلاش ما در این حوزه بیشتر شده و سند چشم انداز پژوهش دانشگاه هر چه زودتر تهیه، تدوین و اجرایی شود.
وی در ادامه با اشاره به مصوبات نشست شورای پژوهش استان اضافه کرد: نیازسنجی برای برگزاری کارگاه های مهارت پژوهشی اعضای هیات علمی، نیازسنجی و برگزاری کارگاه های مهارت پژوهشی برای دانشجو معلمان، تشکیل کانون پژوهشگران دانشجو معلم با هدف انجام فعالیت های پژوهشی توسط دانشجو معلمان علاقه مند زیر نظر اساتید برای شرکت در همایش ها، کنفرانس ها و ارسال و چاپ مقالات به مجلات علمی پژوهشی مصوبات نشست شورای پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هستند.
معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: افق پژوهشی ما در این دانشگاه باید این باشد که به سمت پژوهش های کاربردی و به روز در حوزه های مختلف حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار