محراب قلعه جوقی رتبه ۹۱ کنکور سراسری ؛

توکل به خدا،تلاش و صبر و تعهد سه پارامتر موفقیت است

میانه (پانا)- در پی کسب رتبه 91 کنکور سراسری رشته علوم انسانی توسط دانش آموز میانه ای محراب قلعه جوقی پای صحبت های این جوان دانش آموز هنرمند نشستیم.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توکل به خدا،تلاش و صبر و تعهد سه پارامتر موفقیت است

متن گفتگوی اختصاصی با نفر 91 کنکور سراسری در رشته علوم انسانی به شرح ذیل می باشد:

خودتان را معرفی کنید.

محراب قلعه جوقی ساکن شهر میانه هستم پدرم شغل آزاد و مادرم خانه دار است، مقطع دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی شهید باکری در رشته علوم انسانی سپری کردم .

دلیل شما برای انتخاب رشته علوم انسانی چه بود؟

بنده با علاقه ای که از کودکی به رشته موسیقی داشتم قرار بود رشته مورد علاقه ام را در هنرستان ادامه بدهم ولی چون هنرستان موسیقی در میانه نبود نزدیک ترین رشته به ادامه تحصیل دانشگاهی در رشته هنر را که علوم انسانی بود انتخاب کردم.

فرایند مطالعه خود برای شرکت در ماراتون کنکور را برایمان شرح دهید:

به طور جدی از یک مهر سال 98 شروع کردم به مطالعه و برنامه ریزی وبرنامه درس خواندنم را به سه تا سه ماه تقسیم کردم : سه ماه اول شش ساعت سه ماه دوم هشت تا ده و سه ماه سوم دوازده تا چهارده ، بعد بخاطر تعویق دوماه هم اضافه شد که در اواخر تا شانزده و هفده ساعت هم مطالعه داشتم.

با مهارت تست زدن آشنا بودید؟

بنده در ابتدای برنامه مطالعه با تست زنی مخالفم و باید در ابتدا تست خوانی کرد و بعد اینکه کامل مسلط شدیم از خودمان امتحان بگیریم یا در اصطلاح تست زنی کنیم.

تابستان و ایام تعطیلات شیوع ویروس کرونا در زمان مطالعه تان چه تاثیری داشت.

در تابستان تا اواخر مرداد مشغول کنکور بودیم و ایام کرونایی به نفع ما کنکوری ها بود چون از حجم میهمانی ها کاسته شده بود و بیشتر وقت خود را در منزل به مطالعه گذاشته بودم.

زمان فراغت خود را چگونه می گذراندید آیا وقت فراغتی هم اختصاص داده بودید برای خودتان؟

تا عید هر دو هفته یک بار به کلاس موسیقی به شهر زنجان می رفتم و هرروز دوساعت تمرین ساز داشتم بعد عید بسیار کمتر شد.

مهمترین ویژگی آموزشی شما چیست؟

مهم ترین ویژگی آموزشی بنده طراحی روشی برای درس خواندن بود که اجازه نمیداد تا کنکور لحظه ای از درس رها شوم ، یعنی باعث منسجم شدن مطالعاتم شده بود.

نقش خانواده در موفقیت شما به چه اندازه بود؟

ضمن قدردانی از پدر و مادر عزیزم به نظرم بیشتر از یک فرد کنکوری خانواده اش بسیار اذیت می شوند و برای همراهی با فرزندشان به رویشان نمی آورند و این عزیزان همیشه و همه جا همراه در کنار بنده بودند.

توصیه شما به همسالان خود :

برای توصیه به همسالان میتوانم بگویم طبق تحقیقات جهانی فقط چهل درصد هر موفقیتی تلاش است به همین دلیل با اینکه بیشتر افراد شبانه روز تلاش می کنند فقط عده کمی موفق میشوند .

سخن آخر: به طور خلاصه صددرصد موفقیت سه پارامتر است (توکل(اطمینان به ناظمی که زحمات را بدون نتیجه باقی نمی گذارد -‌ تلاش و صبر - تعهد)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار