در مراسم افتتاح ۱۳ هزار میلیاردتومان طرح روستایی و عشایری کشور؛

روحانی: بیگانه در نهایت تسلیم می‌شود؛ شاهد روز پیروزی خواهیم بود

نه تحریم دشمنان، نه جنگ اقتصادی، نه بدگویی کانال‌های ضد انقلاب و نه افرادی که ناآگانه حرف‌های ناروا می‌زنند در روحیه و کار دولت تدبیر و امید تزلزلی ایجاد نکرده و نخواهد کرد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با تبریک روز روستا و افتتاح 13 هزار میلیارد طرح روستایی و عشایری در 13 استان کشور تاکید کرد دولت مطمئنا تا پایان کار خود این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی انجام و ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: بیگانه در نهایت تسلیم می‌شود؛ شاهد روز پیروزی خواهیم بود

حسن روحانی در بیست‌وهفتمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم روستایی و عشایری کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید که به صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط تصویری با 13 استان کشور انجام شد، گفت: روز روستا را تبریک می‌گوییم و از تلاش‌های انجام شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی برای روستاییان و عشایر تشکر می‌کنیم. دولت مطمئنا تا پایان کار خود این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی انجام و ادامه خواهد داد. از اینکه قرار است تا پایان این دولت ١۵ هزار کیلومتر راه روستایی افتتاح می‌شود، خوشحال هستیم.

رئیس‌جمهوری همچنین درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش در ارتباط تصویری با وزیر آموزش و پرورش در کرمان گفت: افتتاح هر روز ١١ کلاس روستایی و ٢٩ کلاس در سراسر کشور برای دولت تدبیر و امید بسیار افتخارآمیز است.

روحانی ادامه داد: تا پایان دولت، گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها به آخرین قدم‌ها می‌رسد، جز یکی دو استان که وضعیت آن‌ها در این آمارها نیست. اینکه روستاییان کشور تا پایان دولت دوازدهم تقریبا ١٠٠ درصد از برق بهره‌مند خواهند شد و اکنون هم بیش از ٩٩ درصد از برق برخوردارند برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار آمیز است. برق‌رسانی ١۵٠ روستا در ۶ ماهه اول سال ٩٩ که اکنون به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همه تلاش‌هایی که برای روستاییان و عشایران انجام داده است، تشکر می‌کنم. این بنیاد همیشه در کنار مردم بوده است.

رئیس‌جمهوری در ادامه این افتتاح‌ها افزود: کمیته امداد همواره تلاش زیادی برای اقشار مستضعف جامعه انجام داده است و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به این نهاد بدهد. دولت هم با همه توان در این راه تلاش می‌کند.

روحانی در مراسم افتتاح خانه بهداشت عشایر در استان بوشهر اظهار کرد: بار دیگر از کادر درمان کشور تشکر می‌کنیم. برای ما مهم است که تا پایان دولت در کنار عشایر، همه جا یک خانه بهداشت داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم با موفقیت سلامت مردم، روستاییان و عشایر با تلاش خودمان و با عنایت حق تضمین کنیم.

وی همچنین از تلاش‌های صندوق کارآفرینی امید در اقصی نقاط کشور نیز قدردانی کرد و با تسلیت ایام اربعین و تبریک روز روستا گفت: بیش از 13 هزار میلیارد تومان طرح امروز افتتاح شد. از همه ارگان‌های فعال در این افتتاح‌ها در 13 استان تشکر می‌کنیم. همه ما می‌دانیم که روستاییان عزیز ما تولیدگران بزرگ در کشور ما هستند، هم در مساله امنیت غذایی که بسیار مهم است، در شرایط امروز که جنگ اقتصادی است. در حوزه محصولات کشاورزی باید بر روی پای خود بایستیم و بار این مهم بر دوش روستاییان عزیز در بخش‌های کشاورزی، دامی، زراعی و ... است. روستاهای ما باید هم محل گردشگری باشند و هم پاسدار فرهنگ ایرانی اسلامی باشند. همه دولت‌ها بعد از انقلاب به روستاییان خدمت کرده‌اند اما کار دولت یازدهم و دوازدهم با خدمات دولت‌های گذشته قابل مقایسه است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نه تحریم دشمنان، نه جنگ اقتصادی و نه بدگویی کانال‌های ضد انقلاب و نه افرادی که ناآگانه حرف‌های ناروا می‌زنند در روحیه و کار ما تزلزلی ایجاد نکرده و نخواهد کرد، گفت:‌ این ملت ما هستند که می‌توانند در همه جا یار استقلال و آزادی کشور بزرگ ما باشند.

روحانی با بیان اینکه خدمات ارزشمندی به روستاییان و عشایر عرضه شده است، گفت: البته این خدمات بدون نقض نیست اما در شرایط جنگ اقتصادی تمام سعی خود را کردده‌ایم. همه کسانی که علیه ایران حرف می‌زنند را به مجادله می‌طلبیم که آمار را ببینیم. ببینیم در کشور ما چند درصد دارای برق هستند و آمار بین‌المللی به چه صورت است.

وی با بیان اینکه امروز 8 میلیون نفر دارای آب سالم پایدار هستند، گفت: در زمینه گاز نیز در این 7 سال و چند ماه قابل توجه است. در زمینه گاز خودکفا شده‌ایم. در این دولت به تدریج همه روستاها به شبکه هوشمند ارتباطی وصل می‌شوند. روستایی ما باید دارای بهداشت بهتر، جاده و سلامت بیشتر، برق، گاز و امکانات رفاهی بهتر برخوردار باشد. از همه اینها مهم‌تر این است کاری می‌کنیم که مساله مهاجرت روستا به شهر متوقف شود. قبلا نهایتا یک جوان تا یک مقطعی در روستا امکان درس خواندن داشت اما امروز شرایط تغییر کرده است، دانشگاه‌ها تقریبا در تمام شهرها هستند. روستاهای ما باید به گونه‌ای باشند که به تدریج به مهاجرت معکوس برسیم و مردمی که از روستاها آمده‌اند مجددا به روستاهایشان برگردند.

روحانی گفت:‌ برای زندگی نیاز به شغل هست، روستایی باید دارای شغل و درآمد باشد و زندگی کند. برای اشتغالزایی روستایی در سال‌های اخیر حدود 22 هزار میلیارد تومان اعتبار وارد کردیم. مساله اشتغال بسیار مهم و اساسی است. روستایی باید دارای شغل موردنظر و درآمد مکفی باشد و جایگاه وی نیز حفظ شود. روستایی بودن برای همه افتخار است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: آن روزی که روز دفاع مقدس بود و دشمن ناروا به ما حمله کرد همه مردم به جبهه‌ها رفتند و روستاییان در خط مقدم بودند. روستاییان ما صدها و هزاران شهید تقدیم کرده‌اند. امروز هم با یک جنگ تحمیلی دیگر مواجه هستیم. دیروز نظامی و امروز جنگ اقتصادی است. این جنگ از دو سال و نیم آغاز شده است، مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند. روستاییان در این مقاومت نقش بسیار ارزنده‌ای داشتند. امروز نان سفره‌های ما و مواد غذایی ما را روستاییان تولید می‌کنند. اگر تلاش روستاها و تولید در روستاها در بخش غذایی نبود نیاز ما به خارج کشور بیشتر میشد. باز هم روستاییان عزیز ما برای خودکفایی بیشتر کشور تلاش کنند. امروز روز مقاومت و ایستادگی در عرصه جنگ اقتصادی تحمیلی است. ملت ایران با قامتی استوار در برابر این جنگ ایستادند. هدف دشمنان ما تسلیم ما بود و ما تسلیم نشدیم و نخواهیم شد. این جنگ نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد اگر هم ادامه یابد ملت ما تسلیم بیگانه نخواهد شد.

روحانی اظهار کرد: از اول دولت به وزارت کار تاکید می‌کردم که مساله تامین اجتماعی برای روستاییان به خوبی باید ادامه یابد و امروز شاهد یک رقمی با عنوان 1.5 میلیون بیمه اجتماعی برای روستاییان بودیم و این هدیه ما به روستاییان به مناسبت روز روستا است. همه ما در کنار هم خواهیم بود و شاهد روز پیروزی خواهیم بود.

رئیس‌جمهوری در پایان با بیان اینکه امسال به خاطر کرونا مردم عاشق ما نتوانستند به زیارت بروند، گفت: حتما خداوند آن اجر را برای مردم ما منظور خواهد کرد. افتخار ملت ما این است که همیشه پیرو شهدای کربلا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار