تداوم افت شاخص بورس

تهران ( پانا) - شاخص کل در بازار بورس امروز (‌دوشنبه) ۳۲ هزار و ۸۲۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تداوم افت شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۹۳۶ واحد کاهش به ۳۹۶ هزار و ۷۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۲۶۹ واحد افت به ۲۵۹ هزار و ۹۷۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۵ هزار و ۶۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۹هزار و ۹۲۵ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با ۷۲۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۲۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۱۸ واحد، باما (کاما) با ۱۹۶ واحد، کالسمین (فاسمین) با ۱۴۵ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۱۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۰۵ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۷۶ واحد، تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۶۹ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری شفادارو (شفا) با ۶۵ واحد، توسعه شهری توس گستر (وتوس) با ۶۳ واحد و تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۲۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۱۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۲۰۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۹۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۵۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۹۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۸۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۸۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۲۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۰۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۴۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۹۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۴۳ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۸۸۶ واحد هم تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سایپا و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۹۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار