حمیدی: نسل آینده را از اضافه وزن نجات می‌دهیم

ستاد مرکزی برای انجام پروژه کنترل وزن و چاقی، متشکل از ۳ وزارتخانه، تشکیل شود

تهران (پانا) - به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همزمان با هفته تربیت بدنی دانش آموزان در همه استان‌ها به لحاظ اضافه وزن و فعالیت بدنی ارزیابی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی:  نسل آینده را از اضافه وزن نجات می‌دهیم

به گزارش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دومین جلسه شورای عالی ورزش همگانی به تشریح پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به روند افزایش وزن دانش‌آموزان تاکید کرد که سلامتی فرزندان این سرزمین از دوره خردسالی باید مورد توجه قرار بگیرد.

حمیدی در ادامه نقش خانواده را بسیار مهم دانست و تغییر سبک زندگی به لحاظ تغدیه، پرداختن به ورزش، بهره مندی از رژیم غذایی سالم، ایجاد زیرساخت مناسب برای بازی‌های کودکانه در خانه و شهرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش، آموزگار و والدین باید از نزدیک درگیر طرح کنترل وزن و چاقی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت اموزش و پرورش ادامه داد: در هفته تربیت بدنی BMI بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که همه دانش آموزان در همه استانها به لحاظ اضافه وزن مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: اسفند امسال تحقیقات انجام شده، تحلیل می شود و نتایج در این حوزه پیگیری می شود. بعد از هفته تربیت بدنی مرحله مشاوره و آموزش به خانواده ها و مدارس آغاز می‌شود.

حمیدی گفت: تلاش ما این است که حداقل سه درصد اضافه وزن را کاهش دهیم و عزم مان را جزم کرده ایم تا نسل آینده را از اضافه وزن نجات دهیم.

وی پیشنهاد تشکیل ستاد مرکزی برای انجام پروژه کنترل وزن و چاقی را مطرح کرد و افزود: وزارت ورزش، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش می‌توانند در کنار هم این طرح را به سرانجام برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار