کرونا ۴۳ درصد جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

زاهدان (پانا) - معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر در این استان در ۶ ماهه نخست سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ۴۳ درصد جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

به گزارش اداره روابط عمومی حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار کرد: ۸۸۸ هزار و ۱۶۵ مسافر در این مدت در قالب ۹۷هزار و ۶۹۹ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای سیستان و بلوچستان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش۴۳ درصدی در جابجایی مسافر و ۳۷ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در پایانه‌های مسافری سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل علاوه‌بر نصب بنر و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های مسافربری، ضدعفونی کردن پایانه‌های مسافربری استان را تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری‌ها مورد توجه قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه توصیه‌های بهداشتی بر این است که شهروندان در این ایام از سفر کردن خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود و بتوان بر این مشکل مسلط شد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک تعداد سه پایانه مسافری در شهرستان‌های زاهدان، زابل و سراوان، سه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل مشغول فعالیت هستند، گفت: ۳۲۸۹ راننده مسافری، ۸۱۳ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یکهزار و ۱۱۳ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۳۴ دستگاه ناوگان سواری در سیستان و بلوچستان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار