در نخستین جلسه کمیته سیاست گذاری مناطق مرزی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

مناطق مرزی نیازمند توجه ویژه از سوی دولت و دستگاه تعلیم و تربیت در مسائل آموزشی و فرهنگی هستند

تبریز(پانا) - نخستین جلسه کمیته سیاست گذاری مناطق مرزی در شهرستان جلفا با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه و مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مناطق مرزی نیازمند توجه ویژه از سوی دولت و دستگاه تعلیم و تربیت در مسائل آموزشی و فرهنگی هستند

به گزارش روابط عمومی مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا؛ احمد صادقیان در این جلسه با تاکید بر شرایط مناطق مرزی گفت: مناطق مرزی با توجه به قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی و ارتباط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... با کشورهای همسایه نیازمند توجه ویژه از سوی دولت و دستگاه تعلیم و تربیت در مسائل آموزشی و فرهنگی هستند و با توجه به مسائل فرهنگی خاص این مناطق باید کلیه مسئولین نهادها و دستگاه ها در مناطق مرزی با همکاری و هم افزایی در خصوص ارتقای مسائل فرهنگی و آموزشی تلاش مضاعف کنند.

مدیردستگاه تعلیم و تربیت شهرستان جلفا برگزاری جلسه کمیته سیاست گذاری مناطق مرزی را مهم دانست و بر پیگیری تصمیمات آن تاکید کرد.

کارشناس مسئول شوراهای آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در سخنانی اظهار کرد: 16 استان در سراسر کشور دارای منطقه مرزی است،در این مناطق 86 شورای سیاست گذاری مناطق مرزی تشکیل شده و در استان آذربایجان شرقی شهرستان های جلفا و خدآفرین منطقه مرزی هستند که البته با توجه به قرارگیری در محدوده منطقه آزاد ارس اهمیت بسزایی دارند.

فخیمی در ادامه افزود: در مناطق مرزی چالش های گوناگونی وجود دارد که بسته به موقعیت جغرافیایی آن منطقه متفاوت است و هدف از تشکیل این جلسات جمع بندی مسائل و چالش های موجود در مناطق مرزی و ارجاع آن به شورای آموزش و پرورش استان و رفع آن چالش هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار