طرح تحولی راه اندازی نهضت آموزش زبان اشاره و بریل را در پیش داریم

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از راه اندازی نهضت آموزش زبان اشاره آموزش دانش آموزان استثنایی در شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحولی راه اندازی نهضت آموزش زبان اشاره و بریل را در پیش داریم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی درباره وضعیت کودکان آسیب دیده شنوایی در تهران گفت: در شهر تهران ۱۲۲۷ دانش آموز کم شنوا و ناشنوا داریم که حدود ۷۰۰ نفرشان در مدارس خاص و مابقی که ۵۲۰ نفر هستند در مدارس عادی پذیرا و در قالب طرح تلفیقی درس می خوانند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: به واسطه شرایط خاص، این دانش آموزان قبلا هم در فضای مجازی فعالیت داشتند و تجربه کار در فضای مجازی را داشتیم؛ هرچند کرونا باعث شد همکاران ما کار بیشتری انجام دهند.

کریمی افزود: با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته و در زمان تعطیلی مدارس به علت کرونا، همه معلمان با دانش آموزان خود در ارتباط بودند و امر آموزش را پیگیری می کردند گفت: تمام بچه هایی که به تبلت و گوشی و یا اینترنت دسترسی نداشتند را شناسایی کردیم؛ برای برخی دانش آموزان از سوی مدیران مدارس گوشی تهیه شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: برای برخی دیگر بسته های آموزشی تهیه و ارسال شد و هیچ کدام رها نشده بودند. حتی معلمانی داشتیم که به مراکز بهزیستی و یا منزل دانش آموزانشان می رفتند و به آنها درس می دادند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم روش حضوری و غیرحضوری همزمان ارائه می شود عنوان کرد: با خانواده ها هماهنگ هستیم، زیرا وضعیت را پیش بینی می کردیم و برنامه ریزی های لازم در این باره قبل از ۱۵ شهریور انجام شده بود.

کریمی درباره طرح تحولی راه اندازی نهضت آموزش زبان اشاره و بریل گفت: آموزش زبان اشاره و بریل جزو حقوق ملی و شهروندی افراد است؛ در مرحله اول دانش آموزان و معلم های ما، در مرحله دوم والدین و در مرحله سوم برای رابطین نهادها و دستگاه ها آموزش هایی را خواهیم داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: در شهر تهران از سال گذشته آموزش زبان اشاره را شروع کردیم ولی امسال با توان بیشتری ورود کرده ایم. سه کلاس در فضای مجازی برای آموزش معلمان برقرار شده است و روز گذشته نیز نشستی با آتش نشانی داشتیم و طی تفاهم نامه ای با آتش نشانی آموزش زبان اشاره را برای آنها خواهیم داشت. با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز جلسه ای برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مراحل اول، ابتدا معلمان استثنایی خود ما آموزش می بینند و اطلاعات شان به روز رسانی می شود گفت: در فازهای بعدی آموزش به خانواده ها، معلمان مدارس عادی و سایر اقشار را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار