معاون وزیر صمت اعلام کرد:

سیستم الکترونیکی، امضاهای طلایی را حذف می‌کند

تهران ( پانا) - معاون وزیر صمت می‌گوید برای حذف امضاهای طلایی، ضروری است که سیستم به طور کامل الکترونیکی و شفاف شود.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سیستم الکترونیکی، امضاهای طلایی را حذف می‌کند

داریوش اسماعیلی در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: برای حذف امضاهای طلایی، ضروری است که سیستم به طور کامل الکترونیکی و شفاف شود؛ اما اینکه تائید نهایی صادرات به جای وزارت صمت بر عهده گمرک گذاشته شود، فقط انجام یک جابجایی است و به معنای حذف امضاهای طلایی نخواهد بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در چنین ساختاری در صورت کاهش کیفیت سنگ یا افزایش آن، به طور اتوماتیک تائید یا رد انجام می‌شود و اشخاص در آن دخیل نخواهند بود.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف معادن حبس شده، تصریح کرد: مفهوم این امر این بود که وقتی معدنی وجود دارد که قابلیت استخراج و نیز پروانه بهره برداری دارد اما تعطیل و راکد مانده به چرخه تولید بازگردد.

دلایل حبس شدن معادن

اسماعیلی افزود: حدود ۱۱ هزار پروانه بهره برداری معدن صادر شده که حدود ۴۵۰۰ مورد آن غیرفعال است.

وی درباره دلایل تعطیل ماندن این تعداد معدن، گفت: برخی از این معادن با مسائل مربوط به منابع طبیعی درگیرند و مثلا استخراج بخش اولیه معدن به پایان رسیده و برای ادامه کار به اصطلاح به سینه کار جدید نیاز است که اخذ مجوز آن، تائیدیه منابع طبیعی را لازم دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، افزود: برخی از معادن تعطیل نیز با مشکلات زیست محیطی مواجه شده اند، به این شکل که منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد، منطقه حفاظت شده اعلام شده و معدن برای ادامه فعالیت خود به مجوز جدید نیاز دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: بخش دیگری از معادن به صنایع فرآوری نیاز دارند؛ اما معدن توان ایجاد این بخش را ندارد و رو به تعطیلی گذاشته است.

وی افزود: برخی از معادن نیز به این دلیل تعطیل شده که ماده معدنی آن‌ها خریدار ندارد و یا قیمت فعلی مقرون به صرفه نیست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: گاهی نیز دارنده پروانه بهره برداری توان مالی برای ادامه کار را ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: با تاکید رئیس جمهور و اهتمام وزیر صمت تمام این معادن که در اصطلاح حبس شده اند تعیین تکلیف می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار