با تشدید تنش های تجاری؛

اتاق بازرگانی عربستان خواهان تحریم کالاهای ترکیه شد

تهران ( پانا) -رئیس اتاق بازرگانی عربستان در پی گزارشاتی از تاجران در مورد این که دشمنی بین آنکارا و ریاض جریان تجارت کالا بین این دو کشور را مختل کرده است، خواهان تحریم کالاهای تولیدکنندگان ترکیه‌ای شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بازرگانی عربستان خواهان تحریم کالاهای ترکیه شد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پی گزارشاتی از تاجران در مورد اینکه دشمنی بین آنکارا و ریاض جریان تجارت کالا بین این دو کشور را مختل کرده است، رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی خواهان بایکوت کالاهای تولیدکنندگان ترکیه‌ای شد.

عربستان سعودی و ترکیه در چند سال اخیر به علت اختلافات در سیاست‌های منطقه‌ای و حمایت از گروه‌های اسلام‌گرا با هم اختلاف داشتند و قتل روزنامه‌نگار عربستانی، جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در سال ۲۰۱۸ این تنش‌ها را تشدید کرد.

عجلان العجلان، رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی گفت: تحریم هر چیزی که ترکیه وارد می‌کند یا در آن سرمایه‌گذاری می‌کند و توریسم این کشور مسئولیت هر تاجر و مصرف‌کننده سعودی است تا به دشمنی‌های دولت ترکیه در برابر رهبری ما پاسخ داده شود.

یک واردکننده سعودی در گفتگو با رویترز خبر داده بود که کانتینرهایی که او امسال از ترکیه وارد کرده است ۳ ماه در گمرک توقف شده و سپس آزاد شده‌اند. او می‌گوید مقامات گمرک سعودی به طور غیررسمی از او خواسته‌اند دیگر مستقیماً از ترکیه جنس وارد نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار