مجوز ورود بخش خصوصی به ارائه خدمات در شبکه شاد

تهران (پانا)‌- مسئول شبکه شاد درباره خدمات افزوده در این شبکه و امکان تجاری شدن فضا گفت: شاد تجاری نمی‌شود بلکه بخش خصوصی می‌تواند طی قرارداد با مدارس خدمات خود را بفروشد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مجوز ورود بخش خصوصی به ارائه خدمات در شبکه شاد

به گزارش تسنیم، سیدحسن الحسینی در پاسخ به این پرسش که ارائه خدمات افزوده در شبکه شاد منجر به تجاری شدن این فضا می‌شود؟ اظهار کرد: سیاست کلی این است که به هیچ عنوان شاد را محیط تجاری نکنیم و محیط امن تعلیم و تربیتی حاکم باشد تا دانش‌آموزان بدون دغدغه و حواس پرتی که موسسات خصوصی برای او ایجاد می‌کنند به جهت درست سوق یابد یعنی همان جهتی که سند تحول روشن کرده و همان اهدافی که از پیش برای هر درس تعیین شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با بخشنامه اخیر ارائه خدمات ارزش افزوده از سوی موسسات خصوصی در شبکه شاد باعث حاکمیت فضای غیر تعلیم و تربیتی نخواهد شد؟ افزود: اصلا اینگونه نیست. فردی که فعالیت سالم انجام می‌دهد و محتوای خوبی هم تولید می‌کند که حتی ممکن است از محتوای ما نیز بهتر باشد می‌تواند طی یک قرارداد با مدارس خاص و غیردولتی خدمات خود را بفروشد و ما هم دخالتی در قراردادها نداریم و شاید آن را نبینیم.

مسئول شبکه شاد ادامه داد: ممکن است بخش خصوصی سامانه LMS، آزمون‌ساز و هر نرم‌افزاری دیگری داشته باشد که می‌تواند آن را به مدارس بفروشد یا در شبکه شاد ارائه کند و برای آن مشتری وجود داشته باشد که این کار هیچ اشکالی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس دولتی عادی از دریافت این خدمات محروم هستند، متذکر شد: به مدارس دولتی هم به صورت سختگیرانه اجازه داده شده است اما موسسات خصوصی نباید هیچ ارتباط مستقیمی با دانش‌آموزان پیدا کنند و امنیت فضای آموزشی حفظ شود.

الحسینی در پاسخ به این پرسش که اجرای چنین دستورالعملی نیاز به یک نظارت قوی دارد آیا امکان اعمال نظارت قوی برای آموزش و پرورش وجود دارد؟ بیان کرد: در هر استان کمیته خاصی پیش‌بینی می‌شود که موظف است به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش و حوزه فناوری و معاونان آموزشی بر روند فعالیت نظارت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که شما می‌گویید اجازه نمی‌دهیم فضای کنکوری در شبکه شاد حاکم شود، اگر به عنوان مثال بخش خصوصی در زمینه چاپ کتاب‌های کمک آموزشی فعالیت می‌کند و برای پایه دوازدهم نیز کتاب کنکور دارد، آیا اجازه نمی‌دهید در فضای شاد وارد شود؟ گفت: در شورای سیاستگذاری سیاست‌ها تعیین می‌شود و آنجا درباره موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار