به ازای هر روز کاری یک روستای کشور برقدار شده است

تهران ( پانا) -  امسال و در ۶ ماه نخست به ازای هر روز کاری یک روستا برقدار شده که با احتساب دو هزار ۹۲۹ روستای متصل شده به برق در دولت تدبیر و امید، شمار روستاهای برقدار در این دولت، به طور متوسط به ۸ روستا در هر هفته رسیده است و در ادامه امروز ۱۵۰ روستای فاقد برق کشور، با حضور رییس جمهوری برقدار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به ازای هر روز کاری یک روستای کشور  برقدار شده است

براساس گزارش پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) به ازای هر روز کاری یک روستا در کشور به شبکه برق متصل شده که با احتساب دو هزار ۷۷۹ روستای متصل شده قبلی در دولت تدبیرو امید، شمار روستاهای برقدار در این دولت، به طور متوسط به ۸ روستا در هر هفته افزایش یافته است.

براساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت نیرو، میزان برق‌رسانی به روستاها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۳۶۷ روستا و تعداد خانوارهای روستایی بهره‌مند از این نعمت پانصد هزار خانوار بود، اما با پیروزی انقلاب روند برق‌رسانی روستایی شتاب گرفت.

تازه‌ترین گزارش شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر نشان می‌دهد تعداد روستاهای برق‌رسانی شده در دولت یازدهم دو هزار و ۱۵۲ روستا بوده است و تعداد خانوارهای بهره مند از برق نیز ۳۰ هزار و ۹۶۵ خانوار بوده است.

همچنین در جریان برق‌رسانی در دولت دوازدهم، ۶۲۷ روستا برق‌رسانی شده و تعداد خانوارهایی که از این نعمت برخوردار شده اند نیز به ۹ هزار و ۳۲۲ خانوار رسیده است.

میزان برق رسانی به روستاها در مجموع در دو دولت یازدهم و دوازدهم به دو هزار و ۷۷۹ روستا رسیده و تعداد خانوارهای روستایی که در این دو دولت از نعمت برخوردار شده‌اند بالغ بر چهل هزار و ۲۷۸ خانوار است.

همچنین در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی، مقاوم سازی و رفع فرسودگی شبکه‌های برق روستایی هزینه شده است.

۳۱ درصد شبکه توزیع برق کشور به طول ۲۵۰ هزار کیلومتر برای تامین برق ۲۱.۵ میلیون خانوار روستایی ایجاد شده که معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است و طول شبکه‌های ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ برابر بیشتر از قبل انقلاب است.

۵۷ هزار و ۵۷۰ روستا تاکنون در کشور برقدار شده و به طور میانگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز حدود ۴ روستا برق رسانی شده و تعداد روستاهای برقدار از طریق سیستمهای فتوولتائیک نیز به ۳۳۵ روستا رسیده است.

در ادامه این مسیر، آیین افتتاح برق رسانی به ۱۵۰ روستای فاقد برق کشور، امروز با حضور رییس جمهوری و در قالب بیست و سومین هفته #پویش هر هفته الف-ب ایران از طریق ویدیو کنفرانس در هرمزگان برگزار می شود.

از مجموع ۱۵۰ روستایی که امروز برقدار می شوند۶۰ درصد آنها از طریق انرژیهای تجدید پذیر برقدار شده اند.

در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بر اساس وعده‌ای که وزارت نیرو با مردم داشته، اجرای ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب دنبال می شود که تاکنون یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شده و بقیه پروژه‌ها مطابق برنامه به بهره‌برداری خواهند رسید

طرح‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، شامل سدهای مخزنی است که تاکنون ۷ سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که آخرین این‌ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه ۱۹۰ سد تحت بهره‌برداری کشور افتتاح شد.

۴۵ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و در مجموع ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزو طرح‌های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید. در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح بزرگ، هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره‌برداری رسیده است.

در بخش برق هم، ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ مگاوات افتتاح شده و این مسیر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

امسال، علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار