کلنگ احداث مسجد شهید سلیمانی در پردیس نسیبه استان تهران به زمین زده شد

تهران (پانا) - با حضور آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران، کلنگ احداث مسجد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پردیس نسیبه استان تهران به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ احداث مسجد شهید سلیمانی در پردیس نسیبه استان تهران به زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در راستای ارتقای فرهنگ ساخت مسجد در پردیس های دانشگاه فرهنگیان، با حضور آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، منصوری، معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی، خاوه ای، مدیر عامل شرکت اسکان و بلاغی سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران و تنی چند از معاونان دانشگاه و مسئولان شرکت اسکان، مراسم کلنگ زنی مسجد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله صدیقی، از کلام حضرت حق سخن گفت و افزود: خداوند متعال فرموده اند: آگاه باشید که خانه های من بر روی زمین مساجد هستند.

وی، همه خوبی ها را از آن خدا دانست و گفت: خانه خدا مسجد است. این خانه کانون تمامی خوبی هاست. چشمه ای است برای تزکیه و تهذیب که در آن انسان هایی امین ساخته می شود.

امام جمعه موقت تهران، دانشگاه را محیطی عالم پرور و دانش پژوه دانست و تصریح کرد: جوشش همه فضیلت ها، ایثارها و نثارها از مساجد است.

آیت الله صدیقی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه‌ای بارز از افراد تربیت یافته در مکتب عاشورا و انقلاب معرفی کرد و با تاکید بر تلاش این شهید والا مقام در راستای بسط و گسترش فرهنگ عزت و آزادگی تاکید کرد: فراموش نخواهیم کرد فرهنگ انقلاب از همین مساجد شروع و به پیروزی ختم شد.

وی، تصریح کرد: اهمیت مسجد به امام جماعت آن مسجد است. انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد محور به معنای امام محور است. این مساجد شعبه های خانه الهی است. خلیفه خدا هم امام زمان است که در زمان غیبتش، ولی فقیه، راس هرم است و توسط وی، همه امور در مسیر خدا قرار می گیرد.

آیت الله صدیقی، مسئولیت و وظیفه دانشگاه فرهنگیان را در قبال دانشجو معلمان خطیر و مهم خواند و ادامه داد: نوجوانان ما در دامان معلمان تربیت می شوند. این نوجوانان خواهان عزت، پاکی، آزادی و حریت، استقلال، خودباوری و استکبار ستیزی هستند.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر برخورداری مساجد از چنین اهدافی در بطن خود اظهار داشت: بنا به فرمایش خداوند متعال، مساجد محل تربیت انسان های برخوردار از دل های پاک است. چرا که مسجد در اسلام محور زندگی سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی مسلمان است.

وی، در پایان حرکت مسئولان فرهیخته دانشگاه فرهنگیان را الهی و ماندگار اعلام کرد و گفت: این فعالیت، لبیک به امام شهدا و شهیدان اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار