مجلس جویای نظر دستگاه‌ها برای ساماندهی فضای مجازی شد؛

13 چالش در طرح مجلس یازدهم برای ساماندهی فضای مجازی

تهران (پانا) - دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی با حضور در نشست کمیته فناوری اطلاعات مجلس، در ارتباط با طرح‌های «سامان‌دهی فضای مجازی» نمایندگان، 13 چالش اصلی را تذکر دادند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
13 چالش در طرح مجلس یازدهم برای ساماندهی فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی مجلس، رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس گفت: پیرو توصیه مقام معظم رهبری به مجلس، دیروز جلسه‌ای در این کمیته با حضور دستگاه‌های متولی فضای مجازی برای بررسی چالش‌ها و تدوین طرحی جامع برای تصویب قانونی کارآمد در این حوزه برگزار شد.

مجتبی رضاخواه رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس با اشاره به موضوع این جلسه یعنی ساماندهی فضای مجازی گفت: ما پیرو توصیه مقام معظم رهبری درباره ورود مجلس به بحث ساماندهی فضای مجازی از تمامی دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با فضای مجازی دعوت کردیم تا قانونی کارآمد در این حوزه مصوب شود.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس مسئولانی از شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری، پلیس فتا، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... در جلسه دیروز حضور یافتند تا نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به طرح‌هایی که درباره فضای مجازی توسط نمایندگان در حال بررسی است، ارائه کنند تا در صورت لزوم این طرح‌ها اصلاح و تکمیل شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در این جلسه اولویت‌ها و چالش‌های اصلی که باید در طرح‌های مجلس توسط نمایندگان مدنظر قرار بگیرد، مطرح و 13 چالش اصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضاخواه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد، این دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال ارائه کنند تا در این هفته طی دو جلسه دیگر با میزبانی ارگان‌های مختلف در سطح کارشناسی و مدیریتی بررسی شوند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس تاکید کرد: امیدواریم تا پایان هفته آینده بتوانیم نظرات دستگاه‌های مختلف را نسبت به طر‌ح‌های فضای مجازی در مجلس لحاظ کرده تا طرح کارآمد و خوبی برای اصلاح و بهبود روند مدیریت فضای مجازی در کشور تدوین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات اجرایی شدن هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات در کشور است، بیان کرد: در کنار استفاده عمومی از شبکه ملی اطلاعات می‌توان خدمات پایه‌ای مانند ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی، سرویس جستجو، سرویس ایمیل و ... را نیز عرضه کرد تا از پلت فرم‌های داخلی هم حمایت شود.

رضاخواه تاکید کرد: هدف ما در کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس شناسایی چالش‌های اصلی مدیریت فضای مجازی است و امیدواریم در طرح نهایی به همه چالش‌ها به درستی پرداخته شده باشد تا مشکلات کنونی رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار