مدیرآموزش و پرورش اسلامشهر:

درس پژوهی فعالیت اشتراکی معلمان برای طراحی دروس و بهترین فرصت یادگیری برای دانش‌آموزان است

اسلامشهر(پانا) - جلسه فصلی مدیران دوره دوم متوسطه و آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر،به صورت جداگانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن فجر آموزش و پرورش منطقه برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
درس پژوهی فعالیت اشتراکی معلمان برای طراحی دروس و بهترین فرصت یادگیری برای دانش‌آموزان است

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در سخنانی و در جمع مدیران دوره دوم متوسطه اظهار کرد: وظیفه اصلی ما این است که با ارتقای سطح مشارکت، مهارت و دانش حوزه مسئولیت خود، موجب بهبود وضعیت آموزشی شویم و درخشش شما همکاران در این خصوص یعنی نیل به اهداف نظام تعلیم و تربیت.

او افزود: با حفظ نقاط قوت باید نگاه ما به نقاط قابل بهبود باشد و برای کسب نتایج بهتر در شاخص‌های استانی و کشوری تلاش مضاعف داشته باشیم.

بنار همچنین به غایت‌های سند تحول بنیادین که به دنبال دو راهکار توسعه و بسط عدالت آموزشی و توسعه کیفیت آموزشی است، اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی در دوره متوسطه اجرا می شود که برای بهبود وضعیت آموزشی مهم و تاثیرگذار هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در جلسه مدیران آموزش ابتدایی نیز تصریح کرد: طرح‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های دوره ابتدایی نیز فرصتی برای کشف استعداد و تجربه ای شیرین، کودکانه و علمی است.

او تأکید کرد: برنامه‌ها و جشنواره‌های دوره ابتدایی برای دانش آموزان این امکان را فراهم می‌سازد که آنچه را در کلاس درس آموخته‌اند در قالب آزمایش، طبقه‌بندی، نمایش علمی، طراحی، ساخت به پژوهش بپردازند و ماهیت آنچه را که یاد گرفتند در تجربه‌ای شیرین، کودکانه و علمی کشف کنند.

او همچنین درس‌پژوهی را یک رویکرد ساختارمند مطالعه، توسعه و بهبود آموزش و یادگیری دانست و اذعان کرد: درس‌پژوهی فعالیت اشتراکی معلمان برای طراحی دروس به منظور فراهم‌کردن بهترین فرصت یادگیری برای دانش‌آموزان است و در این ایام که حضور دانش‌آموزان به واسطه بیماری کرونا کم‌رنگ‌تر از قبل شده، مدیران با فراهم‌کردن شرایط به خلاقیت معلمان در نحوه تدریس مجازی کمک کنند.

سپس در بخش دیگری از برنامه، زارعی معاون پرورشی و تربیت بدنی و ملکی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات مدیران فعال مواردی از جمله، افزایش برابری و دسترسی به آموزش، توجه ویژه به جایگاه پرورشی کودکان، ارائه آموزش با کیفیت براساس تفاوت‌های فردی، بهره‌گیری از انواع شیوه‌ها در حفظ کرامت انسانی دانش آموزان و کارکنان در فراهم‌کردن محیطی امن برای آموزش و پرورش، توسعه توانمندی اخلاقی و حرفه‌ای برای عوامل انسانی به ویژه توانمندکردن دانش آموزان در به دست آوردن علم و اخلاقیات و بکارگیری آن بیان کردند.

در این جلسه که حسین زاده معاون آموزش متوسطه، کارگر معاون پژوهش و توسعه برنامه‌ریزی نیز حضور داشتند، از مدیران فعال در طرح و برنامه‌های همیار معلم، بهبود کیفیت آموزشی، تلفیق شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان دوره متوسطه و آموزگاران فعال در اجرای طرح و برنامه‌های ابتدایی، جابر ابن حیان، سمینار ایرانشناسی، درس پژوهی، خوانش خلاق، خوشنویسی و مجلات رشد با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار