مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

بسته تحولی سازمان دانش آموزی با رویکرد دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری عملیاتی می شود

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد طرح بسته تحولی سازمان دانش آموزی با رویکرد اساسی دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری، و مدرسه محوری عملیاتی می شود و ضمن تقویت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، هویت اسلامی ایرانی انقلابی آنان را نیز ارتقاء می دهد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بسته تحولی سازمان دانش آموزی با رویکرد دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری عملیاتی می شود

سومین جلسه فصلی شورای برنامه سازمان دانش آموزی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پشتیبانی، معاون پرورشی، مدیر سازمان دانش آموزی، نماینده حراست، نماینده ارزیابی، نماینده مجلس دانش آموزی، کارشناس روابط عمومی، نماینده مربیان پیشتاز و خبرگزاری پانا در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ابتدای جلسه به تبیین دستور کار جلسه پرداخت و با اشاره به طرح بسته تحولی سازمان دانش آموزی گفت: در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرنگاران دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی، مورد بازنگری قرار گرفته و بسترهای لازم برای توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش آموزان فراهم‌ شده است.

سید نظام مرادی افزود: در این بسته تحولی تمامی فعالیت‌ها در دو قالب اجرایی حضوری و مجازی طراحی شده و با توجه به اهمیت سلامتی مربیان و دانش‌آموزان در شرایط شیوع بیماری کرونا، استفاده از امکانات بسترهای امن فضای مجازی و شبکه شاد در تمامی فعالیت‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

در ادامه سید بهاء الدین ملک حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح شهرستان‌ها، مناطق، به‌ ویژه مدارس است گفت: این طرح با استناد به اسناد بالا دستی و ایجاد ارتباط ساختارمند و کارآمد با شعار هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، بستر و زمینه لازم را برای نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی فراهم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهمیت بسته های تحولی گفت: از سوی وزارت آموزش و پرورش 25 بسته تحولی پیش بینی شده است و یکی از این 25 بسته تحولی مربوط به سازمان دانش آموزی است.

هادی زارع پور هدف کلی این طرح را توسعه مهارت های ارتباطی و نقش آفرینی اجتماعی دانش آموزان بیان کرد و افزود: انتظار می رود اجرای این طرح منجر به توسعه و تقویت ضریب نفوذ فعالیت های تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، گسترش شبکه دانش آموزی خبرگزاری پانا و برقراری ارتباط کارآمد شورای دانش آموزی مدارس و مجلس دانش آموزی شود.

در پایان این جلسه هانیه کاظمی به عنوان نماینده دانش آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش آموزی کشور و مشاور مدیر کل آموزش و پرورش معرفی شد.

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش به مدت دو سال به‌عنوان مشاوران دانش‌آموزی مدیر کل استان منصوب و زمینه بهره‌گیری از نظرات مشورتی و حضور این دانش آموزان در جلسات مجلس دانش آموزی و جلسات استانی فراهم می‌‌شود.

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت مجازی و از طریق سامانه الکترونیکی برگزار شد.

2 نفر دانش آموز سهمیه استان در مجلس دانش آموزی کشور است. این سهمیه بندی بر اساس جمعیت دانش آموزی است که طبق آن یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار