رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم؛

کیفیت بخشی آموزشی، با بهبود کیفیت مدیران مدارس

اصفهان(پانا) _ رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم اصفهان گفت: یکی از عواملی که باعث می شود در مسیر کیفیت بخشی آموزشی حرکت کنیم بهبود کیفیت مدیران مدارس است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت بخشی آموزشی، با بهبود کیفیت مدیران مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حسین نادیان رییس اداره آموزش متوسطه اول اظهار داشت : برای تقویت آموزش در دوره متوسطه اول و دوم پیش از بازگشایی مدارس برنامه های متنوعی را پیش بینی کردیم، با توجه به فضای آموزشی جدیدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در آن قرار داریم با جدیت بیشتری درصدد اجرای هر چه بهتر برنامه ها هستیم و اولین اولویت ما شعار "کیفیت بخشی آموزشی" است.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث می شود در مسیر کیفیت بخشی آموزشی حرکت کنیم بهبود کیفیت مدیران مدارس است، بر همین اساس پایگاه کیفیت بخشی مدیریت آموزشی در مدارس را ایجاد کردیم که هسته مرکزی آن با حضور ۲۵ مدیر از سراسر استان و در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت می کند.


رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به آموزش، تعالی مدیریت در مدرسه، اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین، توانمندسازی مدیران، دبیران و معاونین در خصوص آموزش های حضوری و غیرحضوری، تحقق برون دادهای آموزشی در پایه نهم و دوازدهم، ارتقاء میانگین نمرات نهایی و ارتقاء پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری از برنامه‌ریزی‌های پایگاه کیفیت بخشی به مدیریت آموزشی مدارس است. ضمن اینکه توانمندی مدیران باعث می شود دسترسی به برنامه های آموزش و پرورش آسان تر شود و سریعتر به اهدافمان برسیم.


نادیان با اشاره به آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه اول تاکید کرد: هدایت تحصیلی در دوره متوسطه اول یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره ما خواهد بود چرا که دانش آموزان می بایست با انتخاب رشته در دوره متوسطه دوم آشنا شوند و اگر هدایت درستی برای آنها داشته باشیم و همچنین بتوانیم در دوره متوسطه دوم توزیع متوازنی از رشته ها ارائه دهیم مطمئنا خروجی خوبی در پایه دوازدهم و پذیرفته شدگان کنکور خواهیم داشت.


وی تصریح کرد: به منظور ارتقاء شاخص‌های استان بایستی به مدارس کم‌برخوردار توجه بیشتری داشته باشیم، از سال گذشته طرح پشتیبان را اجرا کردیم که در آن مدارس برخوردار ملزم شده‌اند تا در زمینه آموزش، برنامه های تقویتی و فوق برنامه و جلسه با خانواده ها با مدارس کم برخوردار همکاری لازم را داشته باشند و از آنها حمایت کنند که این حمایت شامل استفاده دانش آموزان مدرسه کم برخوردار از آزمایشگاه و کارگاه مدارس برخوردار نیز می شود.


رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم اضافه کرد: با توجه به این که نیمی از سال گذشته آموزش به صورت مجازی برگزار شد اما در خروجی پایه دوازدهم تغییری شاهد نبودیم ولی رشد خوبی در کنکور امسال داشتیم که از دو رتبه تک رقمی به پنج رتبه تک رقمی رسیدیم. ضمن اینکه در دوره متوسطه اولین تعداد مردودی های پایه نهم به یک سوم کاهش پیدا کرده که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و کیفیت بخشی در مدارس بهترین نتیجه را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار