سند استراتژیک صادرات رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه از سند استراتژیک صادرات رونمایی می‌شود، گفت هدف اصلی این سند استراتژیک این است که صادرکنندگان از طریق تسهیلات، مشوق‌ها و جمع شدن دور هم، حمایت شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سند استراتژیک صادرات رونمایی می‌شود

غلامرضا انصاری پس از جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، این سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۹۹ بود، گفت: محور این جلسه بحث اهمیت سازوکار‌های صادراتی بود که یکی از مشکلات پیش روی جمهوری اسلامی ایران نیز سازوکار‌های صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها با استقبال خوبی از طرف تجار و تولیدکنندگان، برای صادرات رو به رو هستیم، افزود: اگر بخواهیم تولید را حمایت کنیم، باید بتوانیم بازار‌های جدیدی را برای این تولیدات در نظر بگیریم.

انصاری ادامه داد: اگر قرار باشد هرکس که تولیدکننده است بدون سازوکار روشن وارد عرصه صادرات شود، قطعا با مشکل رو به رو خواهند شد و ما الان در خارج از کشور با رقابت ناسالمی بین تجار ایرانی رو به رو هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این رقابت ناسالم، قیمت کالای صادراتی ما را در خارج از کشور تنزل داده است، اظهار داشت: لازمه حل این مشکل، این است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان را در کشور ساماندهی کنیم و هزینه صادرات را کاهش دهیم.

وی همچنین اعلام کرد: در جلسه امروز، وزارت صمت، گزارش مبسوطی درباره سازوکار‌های صادراتی در نظر گرفته شده ارائه کرد و خبر خوش اینکه از سند استراتژیک صادرات در روز اعلام صادرکنندگان نمونه رونمایی می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه امیدواریم همه سازمان‌ها و از جمله وزارت خارجه، با اجرای استراتژی صادرات، بازار آشفته را ساماندهی بهتری کنیم، تاکید کرد: هدف اصلی این سند استراتژیک این است که صادرکنندگان از طریق تسهیلات، مشوق‌ها، کمک به جمع‌شدن صادرکنندگان دور هم و پشتیبانی خارجی حمایت شوند؛ این حمایت در شرایط محدودیت‌های ارزی فعلی هم بسیار لازم است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در پایان اظهار داشت: در جلسه امروز بحث شرکت در نمایشگاه‌ها خارجی هم مطرح بود؛ امیدواریم با وجود شرایط کرونا، سازوکار‌های حضور در این نمایشگاه‌ها را فراهم کنیم؛ از جمله نمایشگاه‌های پیش رو، نمایشگاه واردات شانگ‌های است که امیدواریم ایران چه به صورت وبینار و چه به صورت حضوری، در این نمایشگاه فعال باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار