دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: نمی‌گذاریم صحنه رشادت و مقاومت خالی باشد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: نمی‌گذاریم صحنه رشادت و مقاومت خالی باشد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم دلارام عزیزنژاد دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان کردستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« با ادای احترام و ارادت نسبت به سردار دل‌ها و زمانی که به ما گفتند از سردار دل‌ها بنویسید.

سرداری که با رشادت‌هایش، اراده فولادینش و عشق به شهادتش سردار دل‌ها شد.

حال ما کودکان جامعه ایران، کودکانی که امروز میثاقی تازه می‌بندیم با سردار دل‌ها، پیمان می‌بندیم با تو ای سردار دل‌ها که فردایی آبادتر، سربلندتر و به دور از دست ظالمان را بسازیم. ما دختران ایران شاید نتوانیم در جبهه عملیات جواب دندان‌شکن بدهیم به دشمنان وطن اما نشان می‌دهیم که در جبهه عمل و اقتصاد جبهه آبادی و سربلندی وطن خویش هیچ کم نگذاریم ما تا آخرین قطره خونمان از وطن دفاع خواهیم کرد، ای سردار شاید آنها یک حاج قاسم از ما گرفتند اما ما، هزاران فرزندان دیگر این مرز و بوم هستیم که هیچ چیز کمتر نداریم در اراده و پشتکار و دفاع می‌کنیم از مرزوبوم ایران. من یک دختر کردستانی ام که در طول تاریخ همیشه درحال رشادت بوده‌ایم، با تو پیمان می‌بندم که ما هم در جبهه‌های دیگر مقاومت و عشق به وطن، یک حاج قاسم دیگریم و سپاس ای سردار دل‌ها، ای سرداری که خوشی‌هایت را فدای امنیت اسلام کردی و اگر رشادت‌هایت و جان‌فشانی تو و یارانت نبود حال ما نیز نبودیم. سپاس از تلاش‌هایت و حال ما پرچم‌دار می‌شویم و نمی‌گذاریم صحنه رشادت و مقاومت خالی باشد ای سردار دل‌ها.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار