دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تدبیر و شجاعت تو نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کرد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تدبیر و شجاعت تو نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کرد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم محمدرضا محمدی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان قم خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« محکم بشین دلم، سردار هنوز با ماست. چرخ فلک کمی، آهسته تر بران. دشمن کمین ماست؛ اما سپاه ما، چون شیر درنده، تیغ نگاهش را در قلب دشمن کرد. صدها ملک در آسمان دست بردعا کردند و سپاه ایران را پیروز میدان کردند. آری هنوز هم بوی عطرش در آسمان ایران پا برجاست اسطوره من، شهادتت درس آزادگی و مردانگی دوران شد. غم از دست دادنت نه تنها دل پیر و جوان ایران را لرزاند بلکه تمام آزادی خواهان دنیا به خون خواهی تو قیام کردند. تو قلب تپنده جهان اسلام هستی آمریکا دشمن بزرگ اسلام، از تو ابر مرد قدرتمند ایرانی می‌‌ترسید از تو و اندیشه و قدرت تو می هراسید. چرا که تدبیر و شجاعت تو نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کرد. تو خواب را از چشم های ترامپ ربودی. پهلوان ایرانی نگاه گیرای تو جان آمریکا و اسرائیل و داعش را نشانه گرفت و آنها گمان کردند که با شهادتت ایران را نابود می‌کنند؛ اما چه خیال باطلی، چرا که تو ققنوسی بودی که با سوختنت ققنوس‌های شجاعی از خاکسترت متولد شدند. سردار عزیز، امام زمان برایت دعا کرد تا در سایه اسلام جام شهادت نصیبت شود. گوارا باد این جام، مبارک باشد شهادتت. من به تو قول می‌دهم که حافظ اندیشه تو باشم و راهت را ادامه دهم و اجازه ندهم که نیرنگ دشمنان آرامش و آسایش را از سرزمینم بگیرد. من و دوستانم سربازان کوچک امروز و دلاوران فردا به خون خواهی تو قیام می‌‌کنیم و از آمریکا انتقام سختی می‌گیریم.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار