از مدرسه استثنایی تلاش زنجان بازدید به عمل آمد

زنجان (پانا) - با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل بهزیستی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان و معاون عمرانی شهرداری و به منظور نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی از وضعیت مدارس استثنایی و رفع برخی موانع، از مدرسه استثنایی تلاش بازدید صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از مدرسه استثنایی تلاش زنجان بازدید به عمل آمد

خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در این بازدید ضمن تشکر از زحمات کلیه کارکنان خدوم آموزش و پرورش علی الخصوص اداره استثنایی، گفت: محیا ساختن فضای جامعه به منظور بهره مندی قشر معلول وظیفه همه افراد جامعه است.

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه گفت: از 14 منطقه استان، در 12 منطقه مدارس دانش آموزان با نیاز ویژه و مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعال بوده که دانش آموزان در 7 گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، کم توان ذهنی، اتیسم و هیجانی رفتاری در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در مجموع تعداد 270 نفر خانم و 109 نفر آقا مشغول ارائه خدمت به دانش آموزان استثنایی در استان هستند.

رفیعی با اشاره به تحصیل حدود 30 نفر از دانش آموزان طیف اتیسم در زنجان به جهت شرایط خاص این دانش آموزان، بر لزوم تخصیص مدرسه ای با امکانات ویژه برای این دانش آموزان تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه از تکمیل 50 درصدی پروژه سالن ورزشی چند منظوره ابهر ویژه معلولین خبر داد و از لزوم همکاری بیشتر سازمان نوسازی جهت تکمیل پروژه تاکید کرد.

میرزایی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در ادامه اعلام کرد: جهت تخصیص بودجه و تامین اعتبار لازم برای تکمیل فرایند ساخت سالن ورزشی ابهر هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به بودجه پیش بینی شده سال 99 به منظور تجهیز مدارس استثنایی مبلغ 160 میلیون تومان برنامه ریزی شده است که سعی می شود 100 درصد این مبلغ به اداره استثنایی پرداخت شود.

در ادامه فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی به ارائه گزارشی ار عمکلرد حوزه استثنایی در سال گذشته پرداخت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آمار کل دانش آموزان استثنایی استان را دو هزار و ٥١٥ نفر بیان کرد که در ٤٨ مدرسه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این اداره مسئولیت آموزش های مهارتی و آموزشی این دانش آموزان را عهده دار است، اظهار کرد: توانمندی دانش آموزان استثنایی خصوصا در زمینه های ورزشی و هنری ستودنی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته، در عرصه ورزشی دانش آموزان استثنایی استان با حضور در مسابقات کشوری موفق به کسب مقام های برتر در رشته های دو میدانی و همچنین بوچیا شدند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: امسال نیز با اعلام نتایج پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری کشوری، دانش آموزان با نیازهای ویژه زنجان موفق به کسب یک مقام دوم کشوری و یک مقام ششم در مرحله کشوری مسابقات شدند.

وی اضافه کرد: در استان با وجود مرکز فرهنگی تربیتی کانون باران و به همت حضور مربیان توانا در این مجموعه، آموزش های هنری و مهارتی نیز به دانش آموزان ارائه می شود که حاصل آن دانش آموزانی با مهارت بالا در زمینه های گوناگون علی الخصوص هنر کاشی شکسته و کتیبه سفالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار