کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها چه تاثیری در ابتلاء به بیماری‌های قلبی دارد؟

تهران (پانا) - یک بررسی علمی در مرکز تحقیقات تغذیه پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم که بر روی اطلاعات حاصل از مطالعه قند و لیپید تهران صورت گرفته نشان می‌دهد تبعیت از رژیم غذایی کم کربوهیدرات که تاکید بر دریافت پایین کربوهیدرات و دریافت بالای پروتئین گیاهی دارد می‌تواند با کاهش خطر بروز بیماری قلبی - عروقی همراه باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها چه تاثیری در ابتلاء به بیماری‌های قلبی دارد؟

به‌گزارش ایسنا، کربوهیدرات‌ها یکی از مولکول‌های عمده مواد غذایی هستند که در خوراکی‌های مختلف از نان و برنج و سیب زمینی به صورت مولکول پیچیده تا انواع شیرینی‌جات و شکلات‌ها و شربت‌ها به شکل ساده به وفور یافت می‌شود و ما روزانه مقادیر قابل ملاحظه‌ای از آنها را در سبد غذایی خود مصرف می‌کنیم.

پروین میرمیران رییس مرکز تحقیقات تغذیه پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با بیان این مطلب افزود: خطر بیماری قلبی-عروقی در جهان روبه افزایش بوده و منجر به کاهش کیفیت زندگی و افزایش مرگ و میر در کشورهای مختلف از جمله ایران می‌شود.

وی افزود: ما در این مطالعه نشان دادیم برخی الگوهای غذایی رایج از جمله رژیم کم کربوهیدرات می‌توانند در پیشگویی خطر بیماری قلبی - عروقی دارای نقش باشند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود محققین در حوزه تغذیه، مطالعات مشاهده‌ای بیشتری با حجم نمونه بالا، در زمینه ارتباط پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات با مصرف بالای پروتئین و چربی گیاهی با خطر بیماری قلبی - عروقی را در مردان و زنان انجام دهند تا نتیجه گیری دقیق‌تر و قطعی‌تر در این زمینه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار