30 مرکز نیکوکاری در اداره‌های آموزش‌وپرورش مازندران افتتاح شد

ساری (پانا) - 33 مرکز نیکوکاری امروز به صورت هم‌زمان در اداره‌های آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
30 مرکز نیکوکاری در اداره‌های آموزش‌وپرورش مازندران افتتاح شد

براساس تفاهم‌نامه اداره‌کل آموزش وپرورش مازندران و اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و هدف‌مند کردن کمک‌ها و فعالیت‌های خیرخواهانه، مراکز نیکوکاری در تمام اداره‌‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در آیین راه‌اندازی مرکز نیکوکاری شهرستان میاندورود گفت: «راه‌اندازی این مراکز نقطه عطفی برای نیک اندیشی و فعالیت های خیرخواهانه است که می تواند با جلب اعتماد مردم و آحاد مختلف جامعه، کمک‌های خیریه نظام‌مند شده و به طور هدفمند در بین نیازمندان به ویژه دانش‌آموزان جامعه هدف توزیع شود. امروز ۳۰ مرکز از ۳۳ اداره شهرستان و منطقه استان راه‌اندازی خواهد شد و تا چندی دیگر ۳ مرکز نیز راه‌اندازی می‌شود.»

علیرضا سعدی پور با اشاره به نیازمندی های زمان حاضر در زیست بوم جدید، اظهار کرد: «پس از شیوع ویروس کرونا به سمت آموزش‌های غیر حضوری و مجازی حرکت کردیم و در این زمینه در استان مازندران ۴۰ هزار دانش‌آموز نیازمند وجود دارد که به ابزارها و ملزومات هوشمند دسترسی ندارند. به همین خاطر سعی کردیم کمک‌های خیرین را در این زمینه سوق دهیم که تاکنون ۲۵۰۰ تبلت آموزشی و گوشی هوشمند تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است. همچنین ۱۴ هزار وام قرض الحسنه دو میلیون تومانی مصوب شد که تاکنون ۳۵۰۰ وام از طرف بانک ملی به خانواده های شناسایی شده در حال پرداخت است.»

او تصریح کرد: «در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به طور جدی بر عدالت آموزشی تاکید شده که به معنای بسط فرصت‌های برابر آموزشی در بین همه دانش‌آموزان است. ما موظف هستیم برای ایجاد بسترهای عدالت آموزشی تلاش کرده و در این راستا با هماهنگی کمیته امداد دانش آموزان نیازمند شناسایی شده و برای ۸۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد ابزارهای هوشمند از طرف کمیته امداد در دست تهیه است. جلسات متعددی مابین دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش و کمیته امداد برگزار شده و بسیار راهگشا بوده است.»

در این مراسم مجوز فعالیت مرکز نیکوکاری از سوی حجت‌الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد استان به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار