رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد؛

تثبیت مالکیت 760 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان

متوسط اوقات رسیدگی به پرونده ها در استان ۴۰ روز است

تبریز(پانا) - رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای قانون جامع حد نگار 760 هزار هکتار در استان تثبیت مالکیت شده که خوشبختانه 400 هزار هکتار آن مربوط به سال 99 است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تثبیت مالکیت 760 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی موسی خلیل اللهی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ماه های اخیر، اظهار داشت: با وجود اینکه آذربایجان شرقی حدود چند ماه در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و متاسفانه روزانه تعدادی از همکاران قضایی مبتلا می شوند خوشبختانه اما این امر تاثیری در روند رسیدگی ها نداشته و همکاران دستگاه قضایی استان با علاقه مشغول به کار هستند.
وی در ادامه با اشاره به موضوع روند رسیدگی به پرونده ها، افزود: نسبت به مشابه سال گذشته در استان با رشد 18 درصدی در تعداد مختومه ها مواجه هستیم و به عبارتی همکاران حاضر در استان با وجود محدودیت ها 18 درصد بیشتر از سال گذشته کار کرده اند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه، در خصوص پرونده های معوقه دراستان خوشبختانه آمار خوبی وجود داشته و 90 درصد پرونده های معوق استان در طی سال جاری مختومه شدند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع برنامه ای در استان شروع شده که بر اساس آن همه پرونده های بالای 6 ماه معوقه محسوب می شوند و در پایان هر ماه وضعیت آماری استان مورد رصد و بررسی قرار می گیرد و با همکاران در رابطه با پرونده های معوق بحث و بررسی می شود.
خلیل اللهی ادامه داد: با تلاش همکاران دستگاه قضایی استان بیش از 78 درصد پرونده های استان کمتر از 6 ماه عمر دارند و با توجه به این مساله متوسط اوقات رسیدگی در استان 40 روز است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع قانون جامع حدنگار و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این خصوص، گفت: در راستای اجرای قانون جامع حد نگار 760 هزار هکتار در استان تثبیت مالکیت شده که خوشبختانه 400 هزار هکتار آن مربوط به سال 99 بوده و همچنین در طی شش ماهه گذشته 12هزار و 337 پرونده از پرونده های معوقه استان به اجرا درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار