رییس بنیاد کودک آمل:

۶هزار دانش‌آموز، همیار خود را با تحریم‌ها از دست دادند

ساری (پانا) - رییس نمایندگی بنیاد کودک آمل با اشاره به ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این بنیاد در کشور، از حذف کمک ۶ هزار همیار به این دانش‌آموزان به دلیل تحریم‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۶هزار دانش‌آموز، همیار خود را با تحریم‌ها از دست دادند

بنیاد کودک در ایران در سال 1378 ثبت‌ رسمی شد. این بنیاد، یک مؤسسه خیریه مردم‌نهاد، غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی، فرامذهبی و فرامرزی با رویکرد انسان‌دوستانه است. هدف این مؤسسه دستیابی به این آرمان است که "هیچ دانش‌آموز با استعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند."

این بنیاد در کشور 37 نمایندگی دارد که نمایندگی استان مازندران در شهر آمل واقع است. افسانه اسدپور مسئول دفتر بنیاد کودک آمل است که از سال ۸۳ با همکاری هیأت امنای این بنیاد به دانش‌آموزان مستعد مازندران بخصوص شهر آمل، یاری می‌رساند.

او در گفتگو ‌با پانا به «همیار»های فعال و دانش‌آموزان جامعه هدف این بنیاد اشاره کرد و‌ گفت: «دانش‌آموزان ۷ تا ۱۸ ساله که مستعد هستند و معدل دوره ابتدایی آنان خوب و معدل دوره متوسطه اول و دوم آن‌ها بالای ۱۸ است و به دلیل کم‌بضاعتی خانواده قادر به تأمین هزینه تحصیل خود نیستند، تحت پوشش بنیاد کودک قرار می‌گیرند. بنیاد کودک در دوران دانشگاه این دانش‌آموزان نیز از مراحل تحصیل آنان حمایت می‌کند.»

اسدپور ادامه داد: «این دانش‌آموزان یا یتیم هستند یا پدرانی دارند که به دلایلی مانند معلولیت، بیماری، زندانی بودن و غیره قادر به تأمین هزینه زندگی فرزندشان نیستند.»

به گفته او همیاران این دانش‌آموزان ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان به آنان کمک می‌کنند و دانش‌آموزان نیز از ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه پول نقد دریافت می‌کنند.

تحریم‌ها و گرانی، کار ما را سخت کرده است

رییس نمایندگی بنیاد کودک مازندران با اشاره به ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این بنیاد در کشور، از حذف کمک ۶ هزار همیار به این دانش‌آموزان به دلیل تحریم‌ها خبر داد که ۱۰۰ نفر از آنان نیز از دانش‌آموزان مازندران حمایت می‌کردند: «در حال حاضر ۳۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت نمایندگی ما هستند و به دلیل اینکه تحریم‌ها مانع حمایت همیاران خارج از کشور شده است، حدود دو سال است که هیچ ثبت‌نام جدیدی انجام نداده‌ایم هرچند که ۱۵۰ نفر رزرو هستند، اما هنوز همیارانشان تکمیل نشده‌اند.»

اسدپور تأکید دارد که بنیاد در تلاش است تا شرایط خانه و خانواده را برای دانش‌آموز مناسب کند تا مشکلات مانع تحصیل او نشود.

به گفته او بنیاد کودک آمل، ۳۳۶ همیار دارد که همگی آملی هستند؛ گرچه دانش‌آموزانی از شهرهای دیگر داشته‌اند و دارند اما به دلیل گران شدن بنزین و رفت‌وآمد، امکان تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان شهرهای دیگر سخت شده است.

از اسدپور پرسیدیم چرا همه‌ همیارانشان آملی هستند و پاسخ او این بود: «در مجمع خیران از نوع کارمان و نیاز دانش‌آموزانمان گفتیم، اما متأسفانه نگاه‌ها قومی قبیله‌ای است و می‌گویند ما در شهر خودمان کمک می‌کنیم، چرا به آمل کمک کنیم.»

رییس نمایندگی بنیاد کودک آمل از آسیب کرونا هم گفت: «یکی از بچه‌های تحت پوشش، مادرش را به دلیل این بیماری از دست داد. چند تا از دانش‌آموزانمان هم کرونا گرفتند و از آن‌جایی که ما در ایام اخیر ۳۰۰ میلیون تومان پول جمع کردیم توانستیم علاوه بر پول ماهانه، به خانواده‌های دانش‌آموزان تحت پوشممان که شغلشان از کرونا آسیب دیده بود، کمک کنیم.»

اسدپور با بیان اینکه آمل در ارائه خدمات نیکوکارانه منسجم است، از فعالیت در این شهر ابراز خوشحالی و‌ امیدواری کرد که شوق و شور زندگی دانش‌آموزانشان در خانواده‌ها فراهم شود و پیش از هر چیز، خانواده‌ای سالم فراهم آید تا دانش‌آموز در بستر آن سالم و با نشاط باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار