پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در مدارس استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

رشت ( پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان از راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج در مدارس استان خبر داد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدات نرم دشمن از اهداف این طرح است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در مدارس استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

دکتر حبیبی، راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در سطح مدارس همزمان با اجرای آن در سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طرح مذکور اهداف خاصی را دنبال می‌کند اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی از جمله اهداف این طرح است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان صحبت‌های رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مورد راه‌اندازی پایگاه‌های مقاومت بسیج متشکل از چند مدرسه با محوریت یک آموزشگاه را مورد توجه قرار داد و افزود: مقابله با تهدیدات نرم دشمنان از جمله مسائل بسیار مهمی است که با اجرای چنین برنامه‌هایی به خوبی میسر می‌شود.

حبیبی گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و نقش معلم در این رویداد مهم را از دیگر مؤلفه‌هایی که با ایجاد پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در سطح مدارس کشور محقق می‌شود خواند و گفت: ترویج فرهنگ بسیجی و ارزش‌های اسلامی در کنار گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به ویژه در شرایطی که کل کشور و استان گیلان متأثر از آثار مخرب شیوع ویروس کرونا شده‌ است از جمله برنامه‌های مورد تأکید سازمان بسیج فرهنگیان است، تصریح کرد: سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان از هیچ تلاشی برای کمک به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دریغ نمی‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان این نکته را که مدرسه به عنوان کانون تربیتی، محله باید با محیط بیرونی و محله خودش تعامل مؤثر داشته و برنامه‌هایی را در این زمینه اجرا کند متذکر شد و ابراز کرد: طرح اعتلاء بسیج فرهنگیان، به عنوان شبکه معلم آینده‌ساز بدون شک حرکتی جدی به سمت مدرسه محوری محسوب می‌شود.

حبیبی مدرسه را مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت و کانون اصلی آموزش و پرورش تلقی کرد و با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در حوزه‌های فردی و اجتماعی نیاز دارند راه و رسم زندگی را بیشتر تمرین کنند، افزود: احترام به بزرگتر، روحیه ایثار و فداکاری، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی عدالت‌ورزی و خودباوری از جمله این ضروریات مهم هستند.

وی آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با مؤلفه‌هایی نظیر اعتماد به نفس، امید به آینده، علم‌آموزی و حقیقت‌جویی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ولایتمداری و تبیین فرهنگ انتظار در جهت تحقق حکومت عدل جهانی از دیگر نیازها و فاکتورهای مهمی است که باید در برنامه تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان گنجانده شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه پاکدامنی، قانون‌مداری و همکاری برای تعالی ده‌ها برنامه ارزشی دیگر از مواردی است که باید در برنامه‌های آموزش و پرورش در مدرسه تمرین شود اظهار کرد: مجموعه بسیج فرهنگیان در رسالت‌ها و برنامه‌های مورد هدف خود رسیدن به ارزش‌های اشاره شده را دنبال می‌کند.

حبیبی برقراری پیوند بین دانش‌آموزان و مدرسه، خانواده و مسجد را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیربنای آینده و یکی از گسترده‌ترین نهادها در کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: آموزش و پرورش به نوعی زیرساخت این کشور است که نیازمند کمک همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی به ویژه خانواده‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار