جهانگیری: علما و مراجع تقلید همواره پشتوانه‌ای برای عبور از مشکلات کشور بوده اند

تهران (پانا)-معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط فعلی از یک سو تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر بیماری کرونا کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت نتیجه این مشکلات فشار جدی بر مردم کشور است، اما دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند این مشکلات را مرتفع کند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: علما و مراجع تقلید همواره پشتوانه‌ای برای عبور از مشکلات کشور بوده اند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری عصر امروز(شنبه) در تماس تلفنی با آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، پیشاپیش ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: متأسفانه امسال مانند سال های گذشته امکان حضور در راهپیمایی اربعین وجود ندارد و باید به شکلی دیگر این مراسم را برپا کنیم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه علما و مراجع تقلید همواره پشتوانه ای برای عبور از مشکلات کشور بوده اند، از سخنان و رهنمودهای راهگشای آیت الله جوادی آملی قدردانی کرد و گفت: در طول تاریخ مراجع تقلید همواره پناهگاهی برای مردم بوده اند و رهنمودهای آنها در مسایل و مشکلات مختلف راهگشا بوده است.
آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این تماس تلفنی با اشاره به برخی آیات قرآن، گفت: وعده خداوند در قرآن این است که همواره پس از سختی ها و مشکلات، آسانی خواهد بود که البته عبور از مشکلات نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح است.
وی با انتقاد از برخی غفلت ها در سال های گذشته که منجر به سوء استفاده و اختلاس از بیت المال شده بود، تصریح کرد: باید نسبت به حقوق مردم و بیت المال سخت گیری داشته باشیم و در عین حال مسیر را برای فعالیت اقتصادی و کسب و کارهای مردم تسهیل کنیم.
آیت الله جوادی آملی بر ضرورت حمایت و تقویت دانشمندان و نخبگان کشور تأکید کرد و افزود: باید مشکلات پیش روی دانشمندان و صاحبان علم و دانش در کشور را برطرف کنیم چرا که با حمایت از آنها بسترهای لازم برای توسعه علمی و دستیابی به اهداف و موفقیت هایی نظیر واکسن کرونا فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار