مراسم دهه دوم ماه صفر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مراسم عزاداری دهه دوم ماه صفر در آستان مقدس امام‌زادگاه عینعلی و زینعلی با سخنرانی حجت الاسلام سرلک و حاج مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم دهه دوم ماه صفر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، مهدی مزینانی مدیرعامل آستان امام زادگان عینعلی و زینعلی علیهم السلام در تشریح برنامه‌های عزاداری دهه دوم ماه صفر گفت: با توجه به استقبال زائران و مجاوران این آستان از برنامه‌های ماه محرم، برگزاری برنامه‌های دهه دوم را با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته در دستور کار کمیته فرهنگی آستان قرار دادیم.

وی اظهار کرد: مراسم دهه دوم ماه صفر در این آستان با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سرلک و با مداحی حاج مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

مهدی مزینانی با بیان جزئیات این مراسم افزود: این مراسم به مدت به مدت ۴ شب از یکشنبه مورخ ۱۳ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می شود و تا شب اربعین ادامه خواهد یافت.

مزینانی با تاکید بر رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط سازمان اوقاف و امور خیریه در کلیه برنامه های آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی گفت: کلیه برنامه‌های عزاداری، کلاس‌های آموزشی، برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این آستان با رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود و برنامه‌های دهه دوم صفر نیز با همین ضوابط و حساسیت برگزار می‌شود.

دبیر هیئت امنای استان امامزادگان عینعلی و زینعلی با بیان اینکه اغلب مساجد و هیئت‌های عزاداری در ایام محرم پرچمدار رعایت اصول و مقررات بهداشتی بودند و این موضوع نیازمند مستند سازی است اظهار کرد:آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با همکاری سایر مجموعه های فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی مذهبی ائمه اطهار(ع) با هدف انعکاس تقید عزاداران امام حسین علیه السلام به پروتکل های بهداشتی، مسابقات عکاسی با موضوع محرم و کرونا را برگزار کرد.

وی افزود:هیئت داوران با بررسی آثار ارائه شده به دبیرخانه مسابقات، عکسهای برتر را انتخاب کرد و قرار است آثار برگزیده در قالب نمایشگاه محرم و کرونا در حاشیه مراسم عزاداری دهه دوم صفر در صحن امام زادگان عینعلی و زینعلی به نمایش درآید.

علاقمندان جهت حضور در مراسم دهه دوم ماه صفر و بازدید از نمایشگاه عکس محرم و کرونا می توانند از طریق بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بالاتر از تقاطع پونک، بلوار پونکی به آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار