کدام استان‌ها بیشترین میزان اهدای پلاسما را دارند؟

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت مبتلایان کووید 19 می توانند 28 روز بعد از بهبودی پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌ها بیشترین میزان اهدای پلاسما را دارند؟

به گزارش وبدا، بشیر حاجی بیگی با بیان این مطلب افزود: از اول اردیبهشت ماه سال جاری ده هزار نفر برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد 8 هزار واحد پلاسما اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ درصد جمعیت بهبودیافتگان از کووید۱۹ می باشد برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند، خاطر نشان کرد: مبتلایان کووید 19 که ۲۸ روز از بهبودی آنها گذشته است، می توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

حاجی بیگی افزود: بیشترین میزان اهدای پلاسما در استان های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران همچنین اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری 1192668 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد 940739 واحد خون اهدا شده است.

وی افزود: 142600 واحد خون در شش ماهه اول امسال توسط اهداکنندگان بار اول بوده است.

دکتر حاجی بیگی با اشاره به افزایش یک درصدی اهدای خون بانوان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۵ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بانوان استان های خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، فارس و گلستان بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۶ ماه اول سال جاری داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: در ۶ ماهه سال جاری 56 درصد از خون های اهدایی در سراسر کشور توسط اهداکنندگان مستمر خون اهدا شده است.

وی افزود: استان های سمنان با 74 درصد، بوشهر با 66 درصد، همدان با 65 درصد بیشترین میزان اهداکنندگان مستمر در کشور را دارا هستند.

حاجی بیگی اظهار داشت: استان های خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی و قم بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده و مصرف آن در کشور در کلان شهر تهران است، افزود: 341193 واحد خون و فرآورده در ۶ ماهه اول سال جاری در استان تهران به مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده که شامل گلبول قرمز فشرده شده پلاکت و پلاسما بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: در ۶ ماه اول سال جاری 1626001 واحد خون و فرآورده ها شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت به مراکز بیمارستانی و درمانی کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان های تهران، فارس، اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در کشور را داشته اند و ۳۰ درصد از کل خون های اهدایی در کشور در این سه استان است،گفت:۱۵ درصد خون های اهدایی در کشور توسط تهرانی ها، ۸ درصد خون های اهدایی در کشور توسط استان فارس، ۷ درصد از خون های اهدایی در کشور توسط استان اصفهان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار